إيمان مندور
إيمان مندور تاريخ النشر: السبت، 12 أكتوبر، 2019 | آخر تحديث:
عمرو أديب ومحمد صلاح

خصع محمد صلاح لاعب فريق ليفربول الإنجليزي، لجلسة تصوير جديدة لمجلة GQ مع العارضة البرازيلية أليساندرا أمبروسيو، وتعرض لانتقادات كثيرة بسبب صوره مع الأخيرة، والتي اعتبرها البعض غير لائقة.

دافع الإعلامي عمرو أديب عن صلاح، وذلك خلال برنامجه "الحكاية" على قناة "mbc مصر"، موضحًا أنه لا يجب أن نُخضعه لقوانين وأعراف مجتمعنا المصري، لأنه يعيش في مجتمع آخر ومع أناس مختلفين، مضيفًا: "فخر العرب اتصور مع صاروخ برازيلي.. ست عندها 38 سنة.. ناس تقولك دي كانت حاضناه! ده موضوع يحله هو وأم مكة ملناش فيه.. انما بالنسبة له ده راجل عالمي.. فمتجيش تقف على إنها حاضناه.. وبعدين الست دي حضنت 4 غيره ولم تكن أحضانا جيدة يعني.. بل ده أكثر الأحضان احترامًا".

اقرأ أيضا: رقم قياسي جديد لمحمد صلاح على Instagram بسبب العارضة البرازيلية

تابع: "طبعا الناس تقول مكنش العشم ويدخلونا في موضوع حساس إن إحنا نقارن بينه وبين أبو تريكة.. مع احترامي لابوتريكة وإنه لاعب عظيم وكل حاجة.. إنما صلاح ده راجل عالمي عايش في منظومة أخرى، متحاسبوش الراجل أوي كده ومتزنقوش عليه".

أضاف أنه لا يجب أن نشعره بأننا جميعا ضده فجأة، قائلا: "الواد عنده 27 سنة وقدامه الدنيا والفلوس والعز والغنى وأوروبا يعني امتحان مش سهل.. ده كويس أوي إن الولد ماسك نفسه ومنتبه لشغله.. والله العظيم كويس إنه لسه عاقل.. بشويش يعني.. متكرهوش الراجل في البلد متخلهوش يحس إنكم قالبين عليه".

كان قد خصع لاعب كرة القدم محمد صلاح لجلسة تصوير جديدة لمجلة GQ مع العارضة أليساندرا أمبروسيو. ونشرت المجلة أسعار الأزياء التي اختارها منسق الأزياء الخاص بالمجلة، ووصل إجمالي سعر الثياب إلى ما يقارب 16 ألف دولار أي ما يعادل 256 ألف جنيها.

اقرأ أيضا:

بعد تصعيد الخلافات.. رسالة من عمرو أديب للفنانين

شيرين عبد الوهاب لمحمد صلاح: كلنا بنشوف نفسنا فيك