بهذه الكلمات ساند أمير طعيمة رأي يوسف الشريف

بهذه الكلمات ساند أمير طعيمة رأي يوسف الشريف

محمد عاشور | في الأخبار،حياة المشاهير تاريخ النشر: الأحد ، 28 يونيو 2020 - 11:32
أمير طعيمة ، يوسف الشريف أمير طعيمة ، يوسف الشريف
ساند الشاعر والسينارسيت أمير طعيمة الفنان يوسف الشريف، بعد الهجوم عليه بسبب تصريحاته التي كشف عنها مؤخرا في أحد اللقاءات، وقوله إنه يرفض المشاهد الساخنة ويضع قيودا على أعماله.

بطل الجمهورية في الجري والوثب تعرض للتنمر.. فدعمه أحمد وكريم وفهمي

وكتب أمير طعيمة عبر حسابه على Twitter تغريدة جاء فيها:

"بتوع حرية الرأي و اللي دائما بيدافعوا عّن كل اللي يغضب ربنا، بيهاجموا الراجل اللي عايز يرضي ربنا في شغله وبيرفض تقديم ما يخدش الحياء في أعماله... وأصلا ما فرضش رأيه علي الأخرين، هو فقط مختار لنفسه طريق مريحه و ناجح فيه".
"يا جدعان النفس اللي بيخرج منك ممكن ما يرجعلكش، ما تبقوش كده".



كان يوسف الشريف صرح في لقائه مع الإعلامي رامي رضوان في برنامج "مساء dmc" قائلا: "في قيود أنا بحطها لنفسي زيادة عن أي حد تاني، ودي حقيقة حتى لو وصلت لدرجة العقود.. دي حقيقة بقالها 10 سنين أو أكتر، ده من بعد فيلم هي فوضى، بدأت أفكر بالطريقة دي.. دي حرية شخصية طالما مبضرش حد.. أنا مبستريحش لو بقي فيه مشاهد ساخنة أو فيها قبلات.. دي قاعدة بطبقها على نفسي بس.. بدأت أحط قيود لأن قبل كده في منتجين اتفقت معاهم على ده ووقت التنفيذ غيروا كلامهم".

تابع: "وهنا أنا لا أزايد على زملائي أو إني أحسن منهم، بالعكس كلهم ليهم الاحترام ومنهم من يقدمون أعمالا محترمة دون أن يتعمدوا هذه الطريقة.. عشان بس الكلام ميتفهمش إني بزايد عليهم أو بقول إني أحسن منهم.. خالص".

اقرأ أيضا:

بصوا الخيبة.. رامي رضوان ينتقد تحريف تصريحات يوسف الشريف

مؤيدون ليوسف الشريف في رفضه المشاهد الساخنة


محمد عاشور

https://www.filfan.com/

2004-2020 © FilFan.com يتم تطويره وإدارته بواسطة

clicking on ".search-btn" adds class "open" on "#search-overlay" clicking on ".close, .confirm" removes class "open" on "#search-overlay" clicking on ".social-btn" adds class "open" on "#social-overlay" clicking on ".close" removes class "open" on "#social-overlay"