مي جودة
مي جودة تاريخ النشر: الثلاثاء، 8 مارس، 2022 | آخر تحديث:
عمرو أديب

يتعرض الإعلامي عمرو أديب للانتقادات منذ عرض حلقة برنامجه "الحكاية" مساء الاثنين السابع من مارس الجاري، بسبب تصريحاته عن غلاء الأسعار والاستغناء عن السلع الاستفزازية مثل البيض الأورجانيك واستبداله بالبيض العادي مع إضافة البسطرمة.

وعلق أديب على حملة الانتقادات الموجهة له عبر حسابه بموقع Twitter، كاتبا: "فى نفس الحلقه ونفس الموضوع اتكلمت عن ازاي الناس تشتري الارخص وتختار المحلات اللي بتبيع الاساسيات الثابته من غير زياده واتكلمت عن دور الدوله فى ضرب الاحتكارات وما كان موضوع البيض الاورجانيك الا انتقاد للناس اللي محبكاها قوي وتشتكى من اشياء تافهه. ثوانى والجزيره مصر سابت ساعه كلام".

وتابع: واشتغلت عالبيض والبسطرمه اجتزاء وترصد كالعاده اتعودت عليه . المهم الفيديوهات موجوده وياريت الناس تبطل ثقافه الهاشتاج وفى النهايه الرساله واحده الايام الايام اللى جايه صعبه

وأضاف: واتكلمت عن قزازه الزيت بكام وعلبه اللبن حالها ايه والجبنه المثلثات نعمل معاها ايه والسمنه نتصرف معاها ازاي انما ثقافه التفاهه والترصد المستمر وطبعا انا خبير وقديم ومش مصدق انى بكتب بحكى والفيديوهات موجوده ولكن هذا عملى وهذا وطنى وهذا قدري.

وكان عمرو أديب علق خلال حلقة "البرنامج" على غلاء الأسعار في السلع الغذائية الأساسية في مصر مؤكدا أنها لا علاقة لها بحرب روسيا وأوكرانيا.


لا يفوتك- ويل سميث في المقدمة - قائمة بأسماء النجوم "الأغلى" في تاريخ هوليوود وأفلامهم التي تربعت على القمة


اقرأ أيضا:

مخرج Encanto بالعربي: الفيلم جاهز للعرض مع انطلاق منصة "ديزني بلس"

كيف احتفلت منة فضالي باليوم العالمي للمرأة؟ (صور)

ابنة عبد الرحمن أبو زهرة تكشف كواليس حضوره فرح حفيدته سارة صبري: مناعته القوية هزمت كورونا

محمد سعد يستعين باللمبي ورياض المنفلوطي في إعلان فودافون الجديد

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5