بالفيديو والصور - Inside out أول أفلام ياسين السقا.. هذه رسالته لفاقدي الأمل

بالفيديو والصور - Inside out أول أفلام ياسين السقا.. هذه رسالته لفاقدي الأمل

مي فهمي | في الأخبار،سينما وتلفزيون تاريخ النشر: الأثنين ، 29 أكتوبر 2018 - 19:33 | آخر تحديث: الأثنين ، 29 أكتوبر 2018 - 22:12
ياسين السقا ياسين السقا
خاض ياسين السقا أول بطولاته من خلال فيلم قصير بعنوان Inside Out.

ونشر ياسين الفيلم عبر قناته الرسمية على YouTube، كما شارك متابعيه بعدد من الصور لكواليس الفيلم.



كما وجه ياسين رسالة لكل من يفقد الأمل في مرحلة من مراحل حياته كان محتواها:"الكثير على مستوي العال يواجهون مرحلة معينة في حياتهم وهم في سن صغير، هذه المرحلة يتعرضون فيها لظروف تجعلهم يفقدون أي أمل في الحياة و يشعرون أن حياتهم بلا هدف، وفي هذه المرحلة يحاولون الهرب من هذا الإحساس ليعبروا عن نفسهم بطريقة خاطئة، قد تؤذيهم شخصيا".

وتابع: "الآن، جاء الوقت لأعرض لكم هذه المرحلة، هذا الفيلم القصير هدفه هو بعث رسالة لأي شخص يمر بهذه المرحلة ليفكر جيدا قبل أي خطوة، هذه الرسالة هدفها أن تساعدهم على التفكير خارج الصندوق وتنظر للظروف من وجهة نظر مختلفة وإيجابية أكثر، ولابد أن نتوقف عن إطلاق الأحكام على الناس، ونعي جيدا أن كلامنا من الممكن أن يقتل شخص يمر بمرحلة صعبة، وعليه ضغوط لا يمكنه تحملها".

وأضاف: "اعتذر أن الفيلم بالإنجليزية، ولكن الترجمة قريبا".


ناس كتير, علي مستوي العالم, بتواجه مرحلة معينة في حياتهم, و هما في سن صغير. المرحلة دي بيتعرضوا فيها لظروف بتخليهم يفقدوا أي أمل في الحياة و بيحسوا ان حياتهم ملهاش لازمة. المرحلة دي ممكن تخليهم يعملوا أي حاجة عشان يهربوا من الاحساس دا أو عشان يعبروا عن نفسهم بطريقة غلط, ممكن تأذيهم شخصيا. و دلوقتي جيه الوقت اللي هعرضلكم فيه المرحلة دي من حياة ناس كتير. دا فيلم قصير هدفه انه يبعت رسالة لأي حد بيعدي بمرحلة صعبة في حياته انه يفكر كويس قبل ما ياخد أي خطوة, الرسالة دي هدفها ان الناس تفكر برا الصندوق و تبص للظروف من وجهة نظر مختلفة و ايجابية أكتر. لازم نبطل نحكم علي الناس, ولازم نعرف كويس ان كلامنا ممكن يقتل أي حد بيعدي في مرحلة صعبة فيها ضغوط هوا أصلا مش عارف يستحملها. و دا عشان محدش فينا عارف ايه الظروف اللي غيرنا بيعدي بيها.مش هاخد من وقتكوا أكتر من كدا عشان عايزكوا تتفرجوا علي الفيلم و تحاولوا تطلعوا منه بفكرة ليها علاقة بحياتكم. بعتذر علي ان الفيلم English بس الترجمة للعربي هتنزل قريب. Feel بتقدملكم Inside out Link in bio

A post shared by Yasein Saka (@yassosakka) on



Shooting @feelmentalhealth —— ‘Inside Out’ 🎥

A post shared by Yasein Saka (@yassosakka) on





اقرأ أيضاً

تفاصيل الدورة الـ40 من مهرجان "القاهرة السينمائي"- انتهاء تكريم ليلوش بشكل ودي.. وساويرس يتبرع بمليوني جنيه

مهرجان القاهرة- عائشة بن أحمد وأبو بكر شوقي ينضمان إلى لجنة تحكيم آفاق السينما العربية



comments powered by Disqus

مي فهمي

10/29/2018 10:12:43 PM

https://www.filfan.com/

2004-2018 © FilFan.com يتم تطويره وإدارته بواسطة

clicking on ".search-btn" adds class "open" on "#search-overlay" clicking on ".close, .confirm" removes class "open" on "#search-overlay" clicking on ".social-btn" adds class "open" on "#social-overlay" clicking on ".close" removes class "open" on "#social-overlay"