شقيقة مودة الأدهم تبكي على الهواء: أختي معملتش حاجة فيها إغراء

شقيقة مودة الأدهم تبكي على الهواء: أختي معملتش حاجة فيها إغراء

إيمان مندور | في الأخبار،حياة المشاهير تاريخ النشر: الثلاثاء ، 28 يوليو 2020 - 13:29 | آخر تحديث: الثلاثاء ، 28 يوليو 2020 - 13:30
مودة الأدهم مودة الأدهم
أكدت رحمة الأدهم شقيقة مودة الأدهم الشهيرة بـ"فتاة التيك توك" أنها لم تتوقع الحكم الصادر ضد شقيقتها بالحبس سنتين وغرامة 300 ألف جنيه، بتهمة التعدى على القيم والمبادئ الأسرية.

بكت رحمة خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامية لميس الحديدي ببرنامج "القاهرة الآن"، المذاع على قناة "العربية الحدث"، موضحة أنهم كانوا ينتظرون حكما به رأفة بشقيقتها نظرا لصغر سنها، قائلة: "دي ما بتعرفش إيه الغلط وإيه القوانين.. حرام تترمي مع بنات ليل جايين من كباريهات.. كل بنات جيلها بتلبس كده، إيه الاغراء اللى هى عملته؟".

تابعت: "أنا دلوقتي مش عارفة أمشي بولادي في الشارع بعد التشهير ده والكلام اللى اتقال علينا في كل حتة، أختي ناجحة طول حياتها أنا مش مصدقة، وأبويا مكنش مصدق وكان بيشوفها بالعافية في المحكمة.. إحنا عيلة بسيطة مش فاهمين حاجة.. أختي كانت فاشون وجسمها حلو وهي شخصية مرحلة وضحكتها في وشها وتسعد كل اللي حواليها".

أضافت رحمة أن شقيقتها لم تهرب من المنزل كما تردد، بل ابتعدت للتركيز في الدراسة، وكانوا على اتصال دائم بها لمعرفة كل تفاصيلها، لافتة إلى أن هذا التطبيق مستخدم في مصر ومرخص، مضيفة: "كل الناس بتستخدمه وهي مكنتش تعرف القانون، وأنا بقالي ثلاثة أشهر ماشفتهاش نفسي اشوفها واقعد معاها أنا اللى ربتها على إيدي.. أبويا تعبان وأمي مريضة ومنهارة".



كانت المحكمة الاقتصادية بالقاهرة، قد قضت أمس، بمعاقبة حنين حسام ومودة الأدهم و3 أخرين، بالحبس سنتين وغرامة 300 ألف جنيه، لاتهامهم بالتعدى على القيم والمبادئ الأسرية، وتحديد جلسة 17 أغسطس المقبل للاستئناف على الحكم.

اقرأ أيضا:


صورة- أحدث ظهور لبوسي مع ابنتها مي نور الشريف

بكلمات مؤثرة... نجوم الفن ينعون طبيب الغلابة

إيمان مندور

7/28/2020 1:30:12 PM

https://www.filfan.com/

2004-2020 © FilFan.com يتم تطويره وإدارته بواسطة

clicking on ".search-btn" adds class "open" on "#search-overlay" clicking on ".close, .confirm" removes class "open" on "#search-overlay" clicking on ".social-btn" adds class "open" on "#social-overlay" clicking on ".close" removes class "open" on "#social-overlay"