محمد عاشور
محمد عاشور تاريخ النشر: الخميس، 13 سبتمبر، 2018 | آخر تحديث:
محمود العسيلي

الساعات الأخيرة شهدت حالة من الهجوم الحاد على الفنان محمود العسيلي بسبب تصيرحاته حول المواهب الشابة التي تعرض عليه أعمال جديدة.

وكتب عسيلي عبر حسابه على Twitter "الإخوة اللي عايزين يبقوا ملحنين أو شعراء اللي بيبعتوا على الواتس الآب الخاص و يكلمك فجأة على انه متربي معاك وإنكو كنتوا مع بعض في المدرسة و يبعتلك إسهال من الأغاني و سبحان الله كلهم الجو بتاعك ولايقيين عليك وباعتهملك مخصوص .. بلوك مع جزيل الشكر".


وبعد الهجوم الكبير الذي لحق به على مواقع التواصل الاجتماعي من قبل عدد كبير من محبيه ومن بعض الشعراء والملحنين الموجودين على الساحة، عاد العسيلي ليوضح وجهة نظره وما الذي كان يقصده.


وتابع أيضا:

"١- واضح من رد الفعل على التويتة الأخيرة ان الناس مبتفهمش يعني ايه خصوصية بني آدم ومش فاهمين بردو الفئة اللي أنا باتكلم عليها من الناس اللي بتطاردك على تليفونك والواتس اب بتاعك بشكل جنوني وطلعت أنا جالد المواهب الشابة ومغرور و تنك وشايف نفسي ومدعي ( يتبع)".


"٢- كتير نصحوني أني ماردش خصوصا بعد الكم الرهيب من قلة الأدب والسفالة والسواد اللي شوفتو في الريبلايز.. عمر ما كان الجري ورا حلمك ويخليك تعترض خصوصية غيرك بالشكل دا.. و دا اللي خلاني اكتب التويتة الأولانية.. عارف أن الموضوع صعب بس في طرق تانية توصلك".


"٣- و الحمد لله رب العالمين انا اَي حد موهوب بجد و بيوصلي شغله بطريقة محترمة لجد بحاول أساعده و أقوله رايي و اشوفله سكك مختلفة حتى لو شغله مش مناسبني فنيا .. وعلى فكرة المايل بتاعي موجود و بارد عليه وحطه هنا وعلى الإنستجرام وشكرا".


ومن ناحية أخرى، أعلن عسيلي وهيد عن وجود عمل بالفعل يجمع بينهما للدعاية لأحد المنتجات عبر حساباتهما في مواقع التواصل الاجتماعي.



يذكر أن محمود العسيلي طرح مؤخرا أغنية بعنوان "حلم بعيد"، من كلمات أمير طعيمة، ومن ألحان محمود العسيلي، وتوزيع علي فتح الله، وهي من إخراج إبراهيم حدرج.

اقرأ أيضا

محمود العسيلي يدعم محمد صلاح في أزمته مع اتحاد كرة القدم المصري

بالفيديو- هل تعاطى أمير عيد المخدرات؟ المطرب يجيب