يارا عماد
يارا عماد تاريخ النشر: الاثنين، 2 يناير، 2017 | آخر تحديث:
باسم يوسف

بعد أن ظهر مقدم البرامج الساخر باسم يوسف برفقة أصدقائه وعائلته وهو متقاعدا على كرسي متحرك في افتتاح إحدى مدن "الملاهي" نتيجة إصابته أثناء لعب الاسكواش.

نشر باسم عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور الشهير Instagram صورة له تجمعه بالأطباء داخل المستشفى بعد خضوعه للعلاج بعد أن أصيب بانزلاق غضروفي في مباراة الاسكواش.

وتوجه باسم بالشكر للأطباء وكتب: "السنة دي ابتدت باني مش عارف حتى امشي او أقف اللي كنت فاكره مجرد مزق في عضلات الظهر طلع انزلاق غضروفي و سبب ليا الم شديد جدا و عدم قدرة على الحركة".

وتابع: " في دبي صعب جدا الواحد يلاقي عناية طبية في وقت قليل و تقدر تثق فيها لكن دكتور مدحت شلبي رئيس قسم التخدير و علاج الالم في مستشفى الزهراء بدبي جه بنفسه و خدني على المستشفى كأني اخوه مش مجرد مريض".

واضاف: "اللي عمله معايا هو و دكتور اسامة الزمزمي رئيس قسم الأشعة ما يتوصفش في يوم المفروض انه اجازة أحسن ناس كانت هنا بتتعامل معاه كأنه يوم عادي جدا شكرا جدا لرئيس المستشفى د مهيمن عبد الغني شكرًا دكتور محمد رمزي استاذ جراحة الاعصاب سعيد اني شفت صديقي محمد حلفاوي من ايّام الكلية".

أنهى حديثه: "شكرًا يا جماعة على التلاتة مجم مورفين . انا ما عملتش دماغ امبارح بس دلوقتي متسلطن على الاخر احساس جميل انك تبقى داخل على كرسي بعجل و تطلع على رجلك قريبا نعود لملاعب الإسكواش (ملحوظة الدكاترة المصريين كالعادة مشرفينا في كل حتة)".


اقرأ أيضا

صورة - باسم يوسف على كرسي متحرك في "الملاهي"

باسم يوسف للفرحين بغربته خارج مصر: "مين قالكم إني زعلان؟"

بالفيديو: باسم يوسف يستعرض مهارته في الكرة ويحرز هدفا من نصف الملعب

بالفيديو- مدحت شلبي بعد مباراة الأهلي والألومنيوم: ربنا ما يُعيد باسم يوسف