محمد سليم
محمد سليم تاريخ النشر: الجمعة، 3 مايو، 2024 | آخر تحديث:
سلمى الشيمي وماما دهب

أكدت دهب غريب، الشهيرة بـ"ماما دهب"، أنها تحرص على بث رسائل معينة من خلال مطعمها الشهير في وسط البلد، وتعكس هذه الرسائل طريقة تفكيرها، ولهذا فهي ترحب باستقبال البلوجر سلمى الشيمي في المطعم، ولكن وفق القواعد التي تحرص عليها.

جاء ذلك خلال استضافة ماما دهب وسلمى الشيمي في برنامج "شاي بالياسمين"، الذي تقدمه الإعلامية ياسمين الخطيب عبر قناة النهار، حيث اشتكت سلمى من تعرضها للظلم في الآراء التي تتناول ملابسها، أو طريقة تقديمها للفيديوهات الخاصة بها على منصات التواصل الاجتماعي.

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

سلمى الشيمي

وقالت سلمى الشيمي: "أنا ممكن أتعرض للظلم في موضوع اللبس، وبلاقي إن عادي الممثلة تلبس أي حاجة، لكن الموديل أو البلوجر أو أي حد تاني مينفعش تلبس لبس معين".

سلمى الشيمي

وردا على سؤال ياسمين الخطيب: "تعملي إيه لو سلمى راحت عندك المطعم لابسة جينز ضيق أو ساقط شوية، وبودي زي الفستان ده"، قالت ماما دهب: "أول حاجة سلمى تيجي تنور الدنيا وسط إخواتك وعيلتك وأصحابك في المكان، رقم اتنين إني هجيب الطرحة بتاعتي وإديهالك، وكل ده هيتغطى وإنت قاعدة، وده حصل والبنات بيستجيبوا جدا".

طالع أيضا - مصطفى كامل يحتفل بعقد قران ابنته بحضور مصطفى قمر وحمادة هلال وإيهاب توفيق ونجوم الفن

سلمى الشيمي

واعترضت سلمى الشيمي على ما قالته ماما دهب، وعقبت قائلة: "مش عايزاكي تزعلي مني لكن أن مش هقبل ده، أنا خارجة في مطعم وعايزة أتصور مع صحابي بلبسي، إيه الفكرة أحط حاجة عليا وأنا في مطعم مش في جامع أو كنسية".

سلمى الشيمي

واعتبرت ماما دهب أن القواعد التي تتحدث عنها تعود إلى خصوصية مطعمها قائلة: "لو مطعم عادي يا سلمى براحتك، لكن مطعمي مش عادي، أنا عندي طريقة تفكير ورسالة معينة بقدمها من خلال عربية السندوتشات، هل في أي صاحب مطعم هيسألك إنت شبعتي، ومعاكي فلوس مواصلات؟"، وهو ما عقبت عليه سلمى الشيمي قائلة: "يبقى أنا هروح عندك لابسة إسدال".

يذكر أن الجمهور عرف سلمى الشيمي عام 2020، عندما ظهرت في جلسة تصوير مثيرة للجدل وهي ترتدي ملابس فرعونية في منطقة سقارة الأثرية، وتسببت هذه الجلسة في القبض عليها قبل أن يخلى سبيلها بكفالة مالية.


اقرأ أيضا:

التعليق الأول لنيشان بعد إعلان ياسمين عز أمر النيابة يإلقاء القبض عليه

ياسمين عز تعلن فوزها في قضية سب وقذف ضد نيشان وصدور حكم بالقبض عليه

أحمد السقا يشكر سائق دبابة في "السرب": لولا رد فعله السريع كنت اتسحبت تحتها وبقيت بلوبيف

تزوجت مرتين واشتهرت بـ"أنا دندن" وشاركته في بطولة "الونش".. معلومات عن دانا حلبي زوجة محمد رجب


لا يفوتك: قصة مـ. قتل نيازي مصطفى بطريقة سـ.ـا دية التحقيق مع 65 كومبارس وسر ظهور فاروق الفيشاوي في الصورة


حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5