نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: الجمعة، 19 أبريل، 2024 | آخر تحديث:
خالد دياب

كشف المخرج خالد دياب كواليس مشهد عرض في الحلقة الرابعة من مسلسل "أشغال شقة" عندما حمل "عربي" مصطفى غريب "ياسمين" أسماء جلال على ظهره للصعود بها على السلم، موضحا أن هذا المشهد انتهى بتعرض أسماء جلال للإغماء.

وقال خالد دياب خلال حلوله ضيفا وأبطال مسلسل "أشغال شقة" على برنامج "يحدث في مصر" من تقديم الإعلامي شريف عامر: "مشهد شيل أسماء جلال انتهى على أن أسماء جلال أغمى عليها، الوقعة اللي شفناها في المسلسل دي وقعة بجد وقعت أغمى عليها وقعت بجد ومكملناش تصوير، أنا كنت قاعد بضحك ولقيت الناس اتلمت عليها وهي مش بتقوم".

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

وأكمل خالد دياب: "أسماء كانت في عربية الإسعاف وكملنا التصوير من غيرها جبنا واحد لبسناه لبسها ومصطفى غريب شاله والحمد لله ظهر المشهد بشكل كويس".

مصطفى غريب يحمل أسماء جلال

فيما أضافت أسماء جلال لتصف ما شعرت به وقتها: "أنا كنت دايخة وإحنا طالعين على السلم وقلت هيحسوا بيا فجأة لقيت مصطفى غريب هبدني على الأرض".

نرشح لك: أول تعليق من حمادة هلال على تصريح كمال أبو رية حول غيابه عن "المداح": هو في إيه؟!

أسماء جلال من لقاء في برنامج بحدث في مصر

وكشفت شيرين دياب مؤلفة العمل خلال اللقاء أن مشروع مسلسل "أشغال شقة" بدأت العمل عليه قبل سنوات وتغير السيناريو أكثر من مرة قائلة: "مسلسل "أشغال شقة" بقاله 5 سنين وليه مراحل كتير، في مرحلة أولى كان عدد الشغالات أكتر بكتير كانوا تقريبا 15 شخصية وبعدين بقى في دراما أكتر، مثلا النسخة الأولى مكنش فيها العلاقة بين الحموات والشقة اللي عايزين يبيعوها، لحد ما وصلنا للشكل النهائي".


حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5