نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: الثلاثاء، 5 مارس، 2024 | آخر تحديث:
شريف إدريس

كشف الفنان شريف إدريس عن تعرضه لوعكة صحية خلال الساعات الماضية وطمأن محبيه على حالته، ووصف ما مر به أنه عاش ألم لا يمكن وصفه.

وكتب شريف إدريس عبر حسابه على Facebook: "صباح الخير… شكرا من قلبي لكل الحبايب اللي بيحاولو يطمنوا عليا من امبارح وبعتذر عن عدم ردي. بإختصار شديد بقالي فتره ضهري تاعبني ومأثر على رجلي لأن عندي انزلاق غضروفي في الفقرات القطنية أهملته، وكنت بستحمل وماشي بمسكنات، امبارح كنت بجيب حاجات للبيت مع مراتي وبدأت اتعب بشكل غير طبيعي وفجأه حصلي تخشب تام في الجزء السفلي مع كل أنواع الألم اللي ممكن تتخيلوه".

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

شريف إدريس

وتابع شريف إدريس حكايته: "حاولت اتحمل واخد مسكن لكن الوضع تحول إني في لحظة حسيت أن ضهري هيتكسر حرفيا وألم في جميع أطراف رجليا الاتنين ودموعي نزلت من كتر الألم حقيقي، روحت مستشفى وادي النيل اللي بشكر كل طاقم الطوارئ فيها، عملوا اشعه مبدئية الدكتور قالي أنا كنت هدخلك تعمل رنين بس من اللي شايفه من الأشعة مش هينفع ومش هتقدر تستحمل حتى جهاز الرنين ووراني شكل عضلات ضهري وهي تشنج حرفيا، علقولي محاليل مسكنات وكتبلي أدوية أمشي عليها لمدة خمس أيام راحة تامة، وبعد كده أعمل رنين وابدأ رحلة علاج".

مشنور شريف إدريس

نرشح لك: ياسر جلال لـ"في الفن": "جودر" فرصة لتعريف الجيل الجديد بـ "شهريار" وهذا سبب اعتذاري عنه في البداية

واختتم رسالته: "بس بأمانه أنا شفت وحسيت بألم لا يمكن وصفه نتيجة إلتهاب حاد في الأعصاب، الحمد لله علي كل شيء بشكركم جميعا".

يذكر أن شريف إدريس شارك في رمضان 2023 بمسلسل "سوق الكانتو".

شريف إدريس

مسلسل "سوق الكانتو" بطولة أمير كرارة، مي عز الدين، فتحي عبد الوهاب، عبد العزيز مخيون، شيرين، مها نصار ومحمود البزاوي، ومن تأليف هاني سرحان وإخراج حسين المنباوي.

اقرأ أيضا:

مروة صبري تهاجم نجل حلمي بكر: كنت مستني أبوك يتوفى علشان ترجع مصر وتشوف الورث؟

#شرطة_الموضة: تعديلات مي عمر على فستانها في عشاء خاص بالسعودية … للمزيد من الحشمة

ملخص تصريحات سهام جلال في "تفاصيل" ... سبب لجوئها لتيك توك وطلبها المساعدة من أحمد السقا وأمير كرارة ورأيها في نيللي كريم وياسمين صبري

4 اختلافات رئيسية بين مسلسل "إمبراطورية ميم" والفيلم

طالع أيضا: ريم رؤوف: أحمد مختار خالي ... وأحمد كمال كان صديقه وكان بيقعدني على حجره ويلعب بيا مع عبلة كامل


حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5