نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: الأحد، 7 يناير، 2024 | آخر تحديث:
أسما شريف منير

نجت أسما شريف منير من حريق نشب في منزلها خلال الساعات الماضية.

ونشرت أسما شريف منير صورة أوضحت تعرض المنزل لماس كهربائي، وحمدت الله على نجاتها منه.

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

وكتبت أسما شريف منير: "قدر ولطف، ماس كهرباء كان هيوفع في البيت الحمد لله".

نرشح لك: محمد رمضان يُعلق على جدل قبلته لفتاة كويتية: مقدرش أمنعها

حريق منزل أسما شريف منير

على جانب آخر، كانت أسما شريف منير ظهرت في بث مباشر لمتابعيها عبر Instagram الأشهر الماضية لتشاركهم مخاوفها وأفكارها بعد الحرب على غزة.

أسما شريف منير

بدأت أسما شريف منير الفيديو، قائلة: "اللي بيحصل دا أكيد له سبب، وعلى أصعدة كتير أوي، حاسة إنه الإسلام ابتدى يظهر بشكل بان اد إيه المسلمين طيبين، وأد إيه في ناس كتير أوي بتخاف على بعض وبان حبنا للبلد، رغم أن الموضوع بقاله سنين".

أسما شريف منير وابنتها

وخلال الفيديو تحدثت عن تغيرات أصابتها شخصيا بعد أحداث غزة، قائلة: "من ساعة اللي حصل في غزة وأنا خدتها عند مع نفسي والتزمت في الصلاة وبقالي 15 يوم ملتزمة وقللت خروجي جدا ودي حاجة مريحاني جدا، وكل مرة الصلاة بتريحني وبتلهي في الدنيا ولكن دلوقتي بحاول، ونفسي انتظم على الصلاة لغاية ما أموت".

وتابعت: "الواحد يلتزم في الصلاة الأول وبعدين يغطي شعره، نفسي أعمل كده وربنا يهديني للحجاب، أنا خايفة أعمل حاجة تكون مثال مش كويس للحجاب، ودايما الواحد لما بيبدأ في الخيط الأولاني ومينفعش تنفره في الحاجة دي، ولازم دايما لما تشوف حد بيعمل حاجة ساعده وادعيله بالهداية، ولو أنت شايف حد أبو لهب افتح نفسه على الدين، واقتضى بالرسول عليه الصلاة والسلام".

أسما شريف منير بلوك مختلف

وأكدت أسما شريف منير أنها أصبحت لا تخشى الموت، وقالت: "بعد ما التزمت بالصلاة حسيت إني ممكن أموت عادي، أنا دايما خايفة من الموت لأني دايما حاسة إن ناقصني حاجات كتير قوي ومش عارفة هقف إزاي قدام ربنا، خايفة أموت وأنا مش جاهزة، ربنا يثبتني على الصلاة دايما والواحد نفسه السيئة والشيطان ساعات كتير بيدمر العلاقة اللي بيني وبين ربنا، وبحس إني لما بصلي بكون هادية وربنا هاديني وفي حد في ضهري ومفيش حد هيأذيني وعندي ثقة إن ربنا معايا".

اقرأ أيضا:

عمرو مصطفى: اكتئبت وقعدت في البيت 4 شهور بسبب أم كلثوم

نور النبوي يوجه رسالة لجمهوره بعد تحقيق "الحريفة" لمليون جنيه في أول يومين عرض: حلم وبيتحقق

بدأ حياته بالملاكمة وحبس سميحة أيوب في غرفتها يوم زفافهما ومنع فيلم له بسبب المشاهد الجريئة وهذا الفنان نفى صلة قرابته به … ما لا تعرفه عن "فتى الشاشة الأول" محسن سرحان

ساندرا نشأت تروي كيف أنقذ أحمد السقا مساعد مصور بلع لسانه من الموت!

كاميرا في الفن في العرض الخاص لفيلم ليه تعيشها لوحدك ... شاهد ماذا قال النجوم

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5