محمد سليم
محمد سليم تاريخ النشر: الجمعة، 27 أكتوبر، 2023 | آخر تحديث:
أحمد جمال

وجه المطرب أحمد جمال رسالة إلى الشباب حذرهم فيها من الانسياق وراء الدعوات المنتشرة عبر منصات التواصل الاجتماعي لفتح الحدود.

وكتب أحمد جمال عبر صفحته الرسمية بمنصة "إكس": كلمة للشباب الصغير اللي انا حاسس بيه و متفهم الحماس اللي عنده تجاه اللي بيحصل في غزه و من متابعتي لكل البوستات و الاقتراحات و الأراء الكتير اوي دي عايز اقولكم احنا عندنا جيش وطني مخلص فاهم كويس اوي و دارس المخطط اللي نفسهم يحققوه من زمان و عارف ان الاستفزاز المتكرر و جر رجلنا للحرب ده عشان يخلص على اقتصادك و يستغل الظروف الصعبة الي احنا فيها دلوقتي اوعى تفكر ان قيادات جيشك مش فاهمين المخطط".

تابعوا قناة FilFan.com على الواتساب لمعرفة أحدث أخبار النجوم وجديدهم في السينما والتليفزيون اضغط هنا

رسالة أحمد جمال للشباب

وأضاف: "اوعى تفكر انهم مستنيين البوست بتاعك بتاع افتح الحدود و اضرب و رد و ادخل حارب دلوقتي بالعكس هو بيتعامل بحكمة و بعقل عشان اللي فشلوا يحققوه ب( سد النهضة ) من تحت و ( داعش و ليبيا ) من الغرب و ( ارهاب و داعش سيناء ) من فوق و (تفجير كنايس و مساجد ) و( الفتنة الطائفية ) قبلهم من الداخل و غيرها و غيرها من المخططات انت هتنجحهم انهم يستنفذوك في حرب هما دلوقتي بيفرضوها عليك و مش بس هما ده امريكا و حلفاءها ساعتها هيبقوا بيحاربوا ضدك انت مش هتحارب اسرائيل لوحدها".

أحمد جمال

وتابع: "اللي عايز اقوله ان قرار الحرب قرار كبير و اذا ماكانش برغبتك و في التوقيت اللي انت تحدده مش هما هتبقى الخساير اكبر بكتير. ثق في جيشك - ثق في قيادتك - خليك في ضهر بلدك و حبها زي ما بتحب الخير لجيرانك و قبل كل ده ثق في ربنا اللي حامي مصر و حامينا من كل اللي فات ، معقول مش هيحمينا من كل اللي جاي؟"

طالع أيضا - أول رد من محمد أنور عقب انضمامه لمسرحية "زواج اصطناعي" بديلا لـ محمد سلام

أحمد جمال

يذكر أن آخر أغنيات أحمد جمال كانت "أنا اشتريت"، التي طرحها عبر قناته الرسمية بموقع يوتيوب، وهي من كلمات مصطفى حدوتة، وألحان أحمد جمال، وتوزيع كلوبيكس.

اقرأ أيضا:

طارق علام ودينا رامز يحتفلان بزواج ابنتهما … محمد منير ونرمين الفقي ضمن الحضور

عمرو أديب عن حادث طابا: عندما ترد على نيران معتدية هذه ليست حرب هذا دفاع عن النفس

انطلقت من ستوديو الفن وخسرت أموالها في بنوك لبنان وانتصرت على السرطان … ما لا تعرفه عن "ملكة الإحساس" إليسا

اتهمت سميحة أيوب بمضايقتها في العمل وفنانة كادت تتسبب في طلاقها وأصيبت بالزهايمر في آخر أيامها … ما لا تعرفه عن عايدة عبد العزيز صاحبة أشهر فنجان قهوة


لا يفوتك: أول ظهور لابنة الفنانة ريم رؤوف.. ماما سرقت حلمي

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5