FilFan.com
FilFan.com تاريخ النشر: الجمعة، 14 يوليو، 2023 | آخر تحديث:
ميمي جمال

تحدثت الفنانة القديرة ميمي جمال عن فترة توقفها عن التمثيل، موضحة أنها ابتعدت بعد وفاة زوجها الفنان حسن مصطفى في عام 2015، الذي تأثرت كثيراً بوفاته.

أضافت خلال حوارها مع الإعلامية منى الشاذلي في برنامج "معكم منى الشاذلي"، على قناة cbc، أنها بعد وفاة زوجها وجدت نفسها غير قادرة على العمل، ولم تستطع الخروج من حالة الحزن التي شعرت بها لرحيله.

وتابعت:مكنتش قادرة اشتغل، قعدت 5 أو 6 سنين في البيت، وبيجيلي أعمال وأرفضها.. في ناس بتقدر تقوم من حزنها وتكمل بس أنا وقتها مقدرتش.. ده إحنا فضلنا عايشين مع بعض عمر بحاله، قعدنا حاجة وأربعين سنة مع بعض.. ومكنش في غيره في حياتي ومتجوزتش غيره>

وواصلت ميمي جمال: وبعد العمر ده فجأة يبعد عني وميبقاش موجود معايا.. كانت فترة صعبة.. بعدها قلت مش عايزة اشتغل أنا عندي بنتين وأنا معاهم لحد ما افوق، بس الفوقان ده اتأخر شوية، جه بعد 5 سنين من وفاته، لأن لقيت بناتي اتجوزوا وخلفوا وانا قاعدة لوحدي في البيت.. فرجعت للتمثيل.

يشار إلى أن ميمي جمال شاركت في رمضان 2023 في مسلسل "علاقة مشروعة".

مسلسل "علاقة مشروعة" بطولة ياسر جلال ومى عمر وداليا مصطفى ومراد مكرم، بسنت شوقى، عفاف مصطفى، ياسمين رحمي، وردشان مجدى، وعدد آخر من الفنانين، والعمل من تأليف سماح الحريرى وإخراج خالد مرعى وإنتاج مشترك بين شركتى "Forever Drama - مها سليم" و"media Hub – سعدى جوهر".


اقرأ أيضا:

نفسي أقدم دور واحد عنده 80 سنة وعمري ما فكرت أنزل ألبوم بأغانيا وبجهز لفيلم "سوبر هنيدي" … أبرز تصريحات محمد هنيدي في "حبر سري"

صور جديدة ورسالة ... أول ظهور لـ نسرين طافش بعد الانفصال

فلبينو يكشف لـ"في الفن" تفاصيل أغنية روبي وأحمد سعد "يا ليالي" ... معاكسة جديدة وكيميا الثنائي مفاجأة

توفيق عكاشة وحياة الدرديري يوجهان الشكر للداخلية بعد القبض على سارقي فيلته: مليار شكر


لا يفوتك: معتز هشام: اعرف واحد شبه "ياسين" في ليه لأ 3 اخدت منه حاجات ونيللي كريم اكتشفت إني مابعرفش أسوق


حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5