نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: السبت، 8 يوليو، 2023 | آخر تحديث:
ياسمين صبري

أكدت الفنانة ياسمين صبري أنها لا تعتبر نفسها قدوة لبنات جيلها، لكنها تحاول أن تقدم صورة مشرفة للبنت المصرية وأن تقدم فنا لا يجعلها تندم فيما بعد.

وقالت ياسمين صبري في لقاء مع et بالعربي: "أنا مستحيل اعتبر نفسي قدوة ولا اقدر أقر بده كل اللي أقدر أقدمه أني أكون نموذج كويس للبنت المصرية وأمثل بلدي بشكل مشرف في الحاجات العالمية اللي بعملها، وأقدم فن لما أكبر مندمش أني عملته بالعكس أكون مبسوطة بيه لكن أني نموذج لا".

نرشح لك: ياسمين صبري ترد على اتهامات تقليدها لـ جورجينا رودريجز

ياسمين صبري

وعن تشبيهها بجورجينا رودريجز صديقة لاعب كرة القدم البرتغالي كريستيانو رونالدو المحترف في نادي النصر السعودي، قالت ياسمين صبري: "في 2015 كنت ابتديت أتشهر كانوا بيقولوا إني بقلد كيم كاردشيان لأن كيم هي اللي في الصورة دلوقتي هما نقلوا هي بتقلد جورجينا، أنا نفس الست بس غيروا هما أنا بقلد مين، لكن مش مشكلة اللي يقول يقول المشكلة مش من عندي المشكلة في اللي بيعلق وينتقدولما ميبقاش في حاجة تتقال هو دا اللي بيتقال".

وتشارك ياسمين صبري جمهورها دائما بصورها من رحلات تقوم بها في الخارج وقالت عن هذا الأمر: "أنا شخص بحب الجزر، أنا فتاة الجزر بحب البحر وبحب المحيط الهندي لأنه بحره رائع لو أقدر ألف كل جزر العالم كنت لفيت في حتت الناحية التانية بقعد أقول هروحها إزاي زي بورا بورا وهاواي وجزر الكاريبي الدنيا فيها حاجات جميلة وربنا جميل".

ياسمين صبري من إجازتها

ولأن ياسمين صبري في أي رحلة تشارك جمهورها بفيديوهات وهي تمارس اليوجا أوضحت بعض الأمور قائلة: "أنا في الإجازات بحب أتمرن اليوجا جزء من الرياضة الناس بتتخيل أنها رحلة يوجا أنا بعمل 70 دقيقة بس يوجا".

ياسمين صبري

على جانب آخر، يعرض لياسمين صبري في دور العرض السينمائية في مصر والوطن العربي فيلم "البعبع" الذي نافس في موسم عيد الأضحى.

فيلم "البعبع" بطولة أمير كرارة، ياسمين صبري، باسم سمرة، ومحمد عبد الرحمن توتا، ومحمد أنور، بالإضافة إلى عباس أبو الحسن، والعمل من تأليف إيهاب بليبل، وإخراج حسين المنباوي.

كما تنتظر ياسمين صبري عرض فيلم "أبو نسب" مع محمد إمام وماجد الكدواني وهالة فاخر وعلاء مرسي، ومحمد لطفي، والفيلم من تأليف أيمن وتار، وإخراج رامي إمام.

اقرأ أيضا:

شيرين عبد الوهاب أكثر رشاقة في أحدث ظهور لها

إيمان العاصي: العقاب المناسب للمتحرش إن يتم اغتصابه!

فيفي عبده تمازح خبيرة الفلك ليلى عبد اللطيف: أنا زعلانة عايزة أعيش أكتر من 80 سنة

#شرطة_الموضة: يسرا بإطلالة تصل إلى 65 ألف جنيه من تصميم إيلي صعب في أسبوع الموضة

لا يفوتك: تحليل النغمات مع عمك البات جايب تفاصيل أغنية أحمد سعد اللي "مكسرة" التريند .. اختياراتي مدمرة حياتي


حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5