محمد سليم
محمد سليم تاريخ النشر: الجمعة، 2 يونيو، 2023 | آخر تحديث:
ياسمين عز

قدمت الإعلامية ياسمين عز أولى حلقات الموسم الجديد من برنامجها "كلام الناس" عبر قناة MBC مصر، ووجهت خلال الحلقة عدة نصائح للزوجات لحل مشكلة الخلاف على تشغيل مكيفات الهواء مع بداية فصل الصيف.

وقالت ياسمين عز: "الخناقة على ريموت التكيف خناقة شهيرة بتتكرر كل سنة، الصيف يبدأ من هنا وتلاقي الراجل ومراته اتحولوا توم وجيري في البيت، مين عايز ينام في التكيف ومين مش عايز".

نرشح لك - بالصور - تعرف على الأميرة رجوة الحسين بعد زفافها على ولي عهد الأردن

ياسمين عز

وأضافت: "لو جوزك عايز ينام في التكيف، وإنت بتحبي تنامي في الحر، الإجابة ببساطة تسيبي الأوضة للفرعون علشان ينعم بالفريون، وتطلعي تنامي في حضن عيالك، أو نامي على الكنبة".

ياسمين عز

وتابعت: "لو إنت ست بتحبي الأجواء القطبية الشمالية القارصة، وعايزة تنامي في التكيف على درجة 16، والراجل الغلبان بردان وعايز يقفل التكيف، الإجابة ببساطة دوسي على الزر اللي بيطفي التكيف، مش معقولة النوم ما يحلاش غير في درجة حرارة 16، هو مش نايم جنب دب قطبي يا مدام، وإنت مش بطريق".

طالع أيضا - 20 صورة من حفل زفاف ولي عهد الأردن ... أناقة ملكية وموكب مهيب

ياسمين عز

تحدثت ياسمين عز خلال الحلقة عن وقوعها ضحية لبرنامج "رامز نيفر إند" في رمضان الماضي قائلة: "طبعا كلكم شوفتوني في رمضان مع رامز جلال، هذا الفرعون الملعون المنشق عن القبيلة، وكانت حلقة للتاريخ، واتفرجت معاكم وشوفت نفسي وأنا داخلة، أنا مش معقولة كاريزما طاغية".

ياسمين عز

وأضافت: "أنا إترش في وشي طفاية حريق وفضل وشي بدر بيلمع من البريق سبحانك يا ربي، وأنا لو أطول كنت روحت البرنامج بتاج علشان أنا برنسيس، وأنا برينسيس علشان بحترم الرجل الفرعون الصغير الكبير".

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5