محمد سليم
محمد سليم تاريخ النشر: الاثنين، 22 مايو، 2023 | آخر تحديث:
أحمد فتحي

وجه الفنان أحمد فتحي رسالة لزوجته عبر فيها عن امتنانه لها، بعد تحملها صعوبات الحياة معه على مدى سنوات.

وقال أحمد فتحي خلال لقائه مع الإعلامي عمرو الليثي ببرنامج "واحد من الناس" المذاع عبر قناة الحياة: "زواجنا كان زواج صالونات، وهي أخت زوجة واحد صاحبي، ولما بدأت أتكلم معاها لفتت نظري بالقناعة، وعرفتها كل شيء عن ظروفي".

نرشح لك - نصائح النقاد -أحمد سعد الدين: مصطفى شعبان عنده مشكلة اسمها نور الشريف وأتمنى من مكي يبعد عن "الكبير" علشان منشوفش اللمبي تاني

أحمد فتحي

وأضاف: "كانت شقتنا في إمبابة 50 متر، بعد ما كانت عايشة مع أهلها في شقة 250 متر، ورضيت تعيش فيها 11 سنة، ولو أنا كويس دلوقتي أكيد علشان خاطرها".

وردا على سؤال هل كانت الحب الأول في حياته، قال: "في لحظات حسيت إني بحب حد لكن مكانش حقيقي، وهي الحب الأول، وأنا من الرجال اللي ياخد كل الفلوس يديها لمراته".

طالع أيضا - تحرك برلماني ضد محمد رمضان بسبب الدولارات.. هل ملتزم بسداد الضرائب المستحقة؟

أحمد فتحي

وتابع مخاطبا زوجته: "متشكر أوي، استحملتني كتير ولسه هتستحملني".

تحدث أحمد فتحي خلال اللقاء عن علاقته بوالده الراحل قائلا: "رحمة الله عليه كان بيحبني أوي، وكان الوحيد اللي فاهمني ويقدر يوصل لي النصيحة، أنا شخصية غير قابلة للنصح ومش بحب حد يعلق على سلوكي إلا والدي".

أحمد فتحي

وردا على سؤال عن لحظة وفاة والده، قال: "كانت لحظة قاسية، آخر 5 سنين في عمره مر بوعكة صحية كبيرة، وكنت عارف إن وفاته ممكن تحصل في أي لحظة، وأتمنى يكون مات فخور بابنه".

أحمد فتحي

يذكر أن أحمد فتحي شارك في موسم رمضان الماضي في مسلسل "إكس لانس"، من بطولة النجم محمد سعد.

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5