مروة لبيب
مروة لبيب تاريخ النشر: السبت، 22 أبريل، 2023 | آخر تحديث: السبت، 22 أبريل، 2023
محمد سامي

كشف الفنان محمد سامي حقيقة ما يتردد عن خلافاته مع بعض الفنانين في موقع التصوير وانفعاله عليهم.

وخلال لقائه مع برنامج "جمعتنا الليلة" الذي يعرض عبر قناة الظافرة وتقدمه الإعلامية مفيدة شيحة قال محمد سامي " لما بتعصب على ممثل بيبقى يا إما هو بليد، أو مواعيده مش مظبوطة، أو مش بيذاكر ولا بيحفظ، وده طبعا بيعطل زمايله.

وتابع محمد سامي:" هو كده هيفشل ويفشلنا معاه، ويبقى ممثل جاي متأخر ومش مركز ويسلب حقوقنا كلنا، وبتخانق معاه مهما كان مين ونجوميته قد إيه؛ لأن النجوم الحقيقيين أصلا محترمين، وعمري ما اشتغلت مع نجم كبير ومكنش محترم، دايما المشاكل بتيجي من أنصاف الفنانين.

وأوضح محمد سامي " أنصاف الفنانين اللي بييجي من وراهم مشاكل، بيبقى عايز طول الوقت يقول أنا نجم، فمش بيفكر في الشغل نفسه، ونجم زي محمد رمضان وأحمد السقا دول ناس تعلم جيدا إنهم نجوم وناجحين، فبيركزوا في شغلهم.

وتابع محمد سامي: والنجوم دول أول ناس بتيجي في ميعادها، وأكتر ناس مذاكرين وعندهم حرص على نجاح المشروع، زي الفنانين عادل إمام، والراحل محمود عبد العزيز، وأحمد عز، فالمشاكل بتيجي من الناس اللي بتبقى فاكرة إنهم نجوم وبيحاول يثبت ده برغم إن دوره مش هيأثر على بيع العمل بدولار واحد حتى.

من ناحية أخرى حقق المخرج محمد سامي نجاحا كبيرا بمسلسل "جعفر العمدة" الذي عرض في رمضان الماضي.

مسلسل "جعفر العمدة" تأليف وإخراج محمد سامى، وشارك فى السيناريو والحوار مهاب طارق وإنتاج شركة ميديا هب سعدى – جوهر، وبطولة محمد رمضان، زينة، هالة صدقى، إيمان العاصى، مى كساب، منة فضالى، عصام السقا، مجدى بدر، أحمد فهيم، منذ رياحنة، دعاء حكم، أحمد داش، بيومى فؤاد، فريدة سيف النصر، جورى بكر، طارق النهرى، وعدد آخر من الفنانين.

تدور أحداث المسلسل حول "جعفر العمدة" رجل من حي السيدة زينب، متزوج من أكثر من سيدة، ويعاني من ألم شديد بسبب اختطاف ابنه منذ 20 عاما، ورحلة بحثه عن ابنه للتأكد من وجوده على قيد الحياة، في الوقت الذي يقنع فيه زوجته بوفاة ابنهما، ويصحبها لقبر فارغ لقراءة الفاتحة على روحه.


اقرأ أيضا

ابنة محمود حميدة تفتح النيران على "هارلي": احترام الغير يأتي من احترام النفس
صحيفة الجارديان تكتب عن التحرك البرلماني الناتج عن "تحت الوصاية"
حجز الممثل السوري وسام فارس في لبنان بعد شجاره مع شرطي

في "جميلة" و"بابا المجال" الأم تقتل ابنها بالسم عن طريق الخطأ!

لا يفوتك: أسرار يوسف عثمان في الحفاظ على أناقته

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5