نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: الاثنين، 20 فبراير، 2023 | آخر تحديث:
مايان السيد

في أول تعليق لها بعد تخرجها من الجامعة، عبرت الفنانة مايان السيد عن سعادتها الكبيرة بحصولها على الشهادة لتلتفت بشكل كامل لمستقبلها المهني في عالم التمثيل.

وقالت مايان السيد في مداخلة هاتفية مع برنامج mbctrending: مبسوطة جدا أني أخيرا خلصت بقالي 7 سنين في الجامعة بسبب شغلي في سنتين مكنتش بروح الجامعة خالص وكنت محتاجة أتخرج عشان زي ما أستاذ هاني رمزي وأستاذ رامي إمام وأستاذ مصطفى قمر قالوا كنت عايزة أخلي بابا ميدفعش مصاريف كفاية أوي عليه.

مايان السيد من احتفالها بتحرجها

وخلال الحفل ظهرت مايان السيد ترتدي قبعة التخرج مكتوب عليها "فركش يا أساتذة" وقالت عنها: كان نفسي أعمل حاجة لأن دا يوم مهم بالنسبة لي وحسيت كلمة فركش يا أساتذة اللي بسمعها كل يوم في التصوير مناسبة لأن خلاص مش هروح الجامعة تاني.

مايان السيد مع قبعة فركش يا أساتذة

نرشح لك: #شرطة_الموضة: مونرو بيرجدورف بفستان مكشوف الصدر من الدانتيل في حفل جوائز البافتا 2023

وكشفت مايان السيد أنها تاثرت كثيرا خلال حفل التخرج قائلة: وأنا في الحفلة عيطت من كتر ما تأثرت حسيت أنها كانت سنين مهمة وصعبة لكن هتوحشني كل الذكريات.

حفل تخرج مايان السيد

طالع أيضا: حفيد عادل إمام ومايان السيد وتيام مصطفى قمر يحتفلون بتخرجهم من الجامعة الأمريكية بحضور هؤلاء النجوم

وعن خططها الفترة المقبلة قالت مايان السيد: أهم حاجة أن حمل وانزاح عن قلبي الدراسة والجامعة حاجات كتيرة كانت بتجيلي كنت برفضها عشان أخلص جامعة كان حاجة مهمة أني أخلص، حاليا مركزة مع مسلسل "حمد الله على السلامة" مع الملكة يسرا، بنصور ساعات كتير ومتفائلين أنه هيبقى عمل مختلف، وبشارك بدور صغير مع دنيا سمير غانم في مسلسل "صراع الفصول" وهو كوميدي ولأول مرة بقدم فيه الكوميديا ونفسي يبقى عندي أفلام كتيرة.

View this post on Instagram

A post shared by MBCTrending (@mbctrending)

ويشارك في بطولة مسلسل "حمد الله على السلامة" إلى جانب يسرا كل من شيماء سيف، مايان السيد، محمد ثروت، أوتاكا، آدم الشرقاوي، بالإضافة إلى مغني الراب عنبة في تجربته التمثيلية الأولى تليفزيونيا، والمسلسل تأليف محمد ذو الفقار، إخراج عمرو صلاح، إنتاج جمال العدل.

يشار إلى أن مايان السيد عرض لها مؤخرا فيلم "هاشتاج جوزني"، وتشترك في بطولته مع أمير المصري، دينا، بيومي فؤاد، سامي مغاوري، محمد محمود، إسلام إبراهيم وريهام الشنواني، تأليف محمد سمير مبروك وإخراج عصام نصار.


اقرأ أيضا:

ممثل أصم مازحا أثناء تقديم جائزة البافتا: جايبينلي ميكروفون ليه؟

مي عمر تعتذر عن عدم المشاركة في فيلم تامر حسني الجديد "تاج".. تعرف على السبب

فريد: أتمنى فتاة أحلامي تكون شريكتي وأديها مرتب

سامح حسين يكشف معاناته قبل الشهرة: أمي أكلتنا بقايا أكل الفراخ واشتغلت فواعلي

لا يفوتك: هند عبد الحليم: تخلصت من تأثير "سلمى" بمساعدة طبيب نفسي والجدل حول "أزمة منتصف العمر" دليل نجاحه


حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5