نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: السبت، 7 يناير، 2023 | آخر تحديث:
أحمد آدم وفيفي عبده

كشف الفنان أحمد آدم سبب رفضه العمل مع الفنانة فيفي عبده في مسرحية "حزمني يا".

وحكى أحمد آدم خلال لقائه في برنامج "حبر سري" من تقديم أسماء إبراهيم عبر قناة "القاهرة والناس" عن كواليس هذه المسرحية كاشفا أن الفنانة يسرا كانت ستقوم ببطولتها في البداية، وعندما انسحبت منها وأسند الدور إلى فيفي عبده رفض التعاون معها خوفا من عدم التزامها بالعروض بسبب طبيعة عملها.

أحمد آدم اعترف أنه أخطأ عندما رفض العمل مع فيفي عده

وقال أحمد آدم: كنت لسه مخلص مسرحية "عطية الإرهابية"، وجالي أستاذ عصام إمام وقالي عاوز أعملك مسرحية أنت ويسرا وأشرف عبد الباقي، وأشرف اعتذر فقولتله نجيب هنيدي، وعملنا بروفات مع الأستاذ سمير العصفوري، والمسرحية أن يسرا أختنا الكبيرة ودكتورة ولما بتحصل مشاكل بتشتغل رقاصة، وفي مرة قابلت أستاذة يسرا وسألتها إن كانت هتشارك في المسرحية لأن كان في عروض تانية اتقدمت لي وقالت لي أنها مش هتشتغل وطلبت مني مقولش لحد، ومبقتش عارف أعمل إيه.

نرشح لك: يتلقى العزاء في نجله … أول ظهور لجورج وسوف (فيديو)


وتابع: بعد فترة اتصل بي عصام إمام وقالي أن يسرا مش هتشتغل، وأنا قولت له أني مش هشتغل طالما هي مش موجودة، فقالي أنه هيجيب فيفي عبده، وأنا مع الانفعال قولت له مش هشتغل مع فيفي عبده، كنت أيامها بفكر أن فيفي عبده عندها حفلات وأفراح ومش هيبقى في التزام بمواعيد المسرح كان دا السبب وأستاذ عصام تفهم الأمر.

فيفي عبده من مسرحية حزمني يا

وأكمل: لما اتعرضت المسرحية وشوفت التزام فيفي عبده وأنها مقفلتش ليلة عرض واحدة حسيت أني غلطت في حقها واتسرعت وأنها ملتزمة أكتر من فنانات تانيين، وشفتها بعدها واعتذرت لها، هي إنسانة وفنانة جميلة.

وخلال اللقاء تحدث الفنان أحمد آدم عن زوجته وكيف سامحته بعدما عرفت أكثر من مرة أنه لديه علاقات نسائية أخرى.

أحمد آدم وأسماء إبراهيم في برنامج "حبر سري"

وقال أحمد آدم موضحا: مراتي قفشتني أكتر من 3 مرات، وأنا بحبها بس دي حاجة ودي حاجة بتبقى حاجات للمرح، هي سامحتني كذا مرة لكن دلوقتي رمت طوبتي لما عرفت أن مفيش فايدة، وهي مقفشتنيش أنا اللي كنت باقولها، لما بنتواجه مبعرفش أكدب وباقول أه هي مفيش زيها وأنا بحبها، وكانت بتقولي "لما أقفشك تنهي العلاقة".

أحمد آدم تحدث عن زوجته وكيف تسامحه في كل مرة يخطئ فيها

يذكر أن آخر أعمال أحمد آدم فيلم "200" جنيه، وطرح بالسينمات عام 2021 ، وشارك في بطولته أحمد السقا وأحمد رزق وهاني رمزي وإسعاد يونس وخالد الصاوي وطارق عبدالعزيز وليلى علوي ومي سليم وأحمد السعدني ومن إخراج محمد أمين.

اقرأ أيضا:

روجينا تتعرض للسرقة في لندن (فيديو)
موعد ومكان جنازة وديع جورج وسوف ومناشدة المعزين بالتبرع للكنيسة بدلا من أكاليل الزهور

موعد جنازة وديع جورج وسوف

حنان يوسف: بقرف من البوس.. شفت بوسة في فيلم ما عجبتنيش


لا يفوتك: تحليل النغمات مع عمك البت: تقييم لأغاني رامي صبري الجديدة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5