نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: الأحد، 23 أكتوبر، 2022 | آخر تحديث:
هنا الزاهد وتامر حسني

وجه الفنان تامر حسني رسالة إلى الفنانة هنا الزاهد بعدما قامت الأخيرة بإهداء تكريمها بجائزة الإبداع والتميز بمهرجان الفضائيات العربية عن دورها في فيلم "بحبك" له.

ونشر تامر حسني فيديو للحظة تكريم هنا الزاهد في مهرجان الفضائيات العربية وإهداء تكريمها له وكتب لها رسالة طويلة.

وقال تامر حسني: بكتب بوست عن هنا والله والله مش عشان بتهديلي الجائزة لا … بكتب كلمة من قلبي عشان هي بنت قلبها جميل ومقدره المجهود اللي عملته عشانها وعشان كل الممثليين نوع القلب دا مبقاش موجود أوي، ياما ناس بتساعد ناس بس نادرين أوي اللي قدروا المجهود دا وعندهم قلب جميل يخليهم مينسوش تعب الناس اللي كانوا جانبهم وأخلصولهم من كل قلوبهم، كنت فاقد الأمل في النوع دا من القلوب يمكن عشان قدمت ناس كتير وللأسف معظمهم قلوبهم اتغيرت بعد ما نجحوا.

هنا الزاهد وتامر حسني من كواليس فيلم "بحبك"

وتابع: بس للأمانة هنا الزاهد هي هي نفس القلب الأبيض الجميل من أول يوم اكتشفتها فيه في مسلسل "فرق توقيت" بدور بسيط في بدايتها لحد فيلم "بحبك" اللي هي بطلته دلوقتي الفيلم اللي حقق أعلى إيراد دولي في تاريخ مصر والعرب و تجاوز الـ 600 مليون في ظاهرة أولى من نوعها ومش بس إيرادات لا دا حقق أعلى عدد زوار سينما في تاريخ السينما وبتتكرم عنه دلوقتي بجايزة مبياخدهاش إلا المتميز المبدع افرحي بنجاحك وبشغلك الرائع في الفيلم مبروك يا هنا كل الناس بتحبك وكل الناس فرحانه بيكي وأنا بجد فخور بيكي وبقلبك الجميل المحترم الأصيل شكرا على الجايزة مستنيها في شركتي مليش دعوه، مليون مبروك يا أجمل هنا.

نرشح لك: فردوس عبد الحميد أول ضحايا "الضاحك الباكي" ... انتقادات لظهورها بدور أم شابة ومحمد فاضل يواصل فرض زوجته بعد السبعين


View this post on Instagram

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny)

وأطلت هنا الزاهد في الحفل بفستان ذهبي أنيق بفتحة جانبية كشفت عن ساقها، لمعرفة تفاصيل الفستان وسعره

على جانب آخر، انشغلت هنا الزاهد الفترة الماضية في تصوير مسلسلها الجديد "سيب وأنا أسيب" في بلبنان.

وتدور أحداث مسلسل "سيب وأنا أسيب" فى إطار من الكوميديا حول زوجين تنشب بينهما العديد من المواقف والعمل مكون من 10 حلقات فقط، ومن المقرر عرضه على إحدى المنصات الإلكترونية مطلع العام المقبل، وهو من بطولة أحمد السعدني وهنا الزاهد ومن إخراج وائل إحسان وتأليف رنا أبو الريش.

هنا الزاهد تواتجدت الأيام الماضية في لبنان لتصوير مسلسل "سيب وأنا أسيب"

كما تشارك هنا الزاهد زوجها أحمد فهمي في بطولة فيلم "مستر إكس".

تقدم هنا الزاهد شخصية محامية في فيلم "مستر إكس"، وخلال الأحداث تترك مهنتها بسبب ظروف مرت بها وتلتقى أحمد فهمى ويحدث بينهما العديد من المواقف والمفارقات الكوميدية.

هنا الزاهد وجهت رسالة دعم لزوجها أحمد فهمي قبل عرض مسلسله "السفاح"

فيلم "مستر إكس" من بطولة كل من أحمد فهمي وهنا الزاهد وأوس أوس وبيومي فؤاد ورحاب الجمل ومحمود حافظ، وعدد كبير من الفنانين كضيوف شرف، ومن تأليف أمانى التونسي، وفكرة محمد سويلم وفادى أبو السعود، إخراج أحمد عبد الوهاب وتدور أحداثه في إطار كوميدي رومانسي.

يذكر أن "مستر إكس" هو التعاون الثالث بين هنا الزاهد وأحمد فهمى والأول على مستوى السينما، شاركا سويا في مسلسل "الواد سيد الشحات"، في رمضان 2019 ومسرحية "جوازة معفرته" التي تم عرضها بالسعودية في ديسمبر الماضي.

أحمد فهمي في بوستر فيلم "مستر إكس" وتشاركه في بطولته هنا الزاهد

يذكر أن هنا الزاهد عرض لها في صيف 2022 فيلم "بحبك" من تأليف وإخراج تامر حسنى في أولى تجاربه بالإخراج السينمائي، وبطولة تامر حسنى، هنا الزاهد، حمدى الميرغنى، هدى المفتي، أحمد عزمى، مدحت تيخة، عمرو صحصاح، شهد الشاطر، عالية راشد سمر محمد متولى وعدد آخر من الفنانين.

اقرأ أيضا:

دنيا بطمة تضبط زوجها محمد الترك متلبسا بالخيانة وتهدد بنشر صورة الفتاة

حلمي بكر: شيرين عبد الوهاب تتعاطى المخدرات قبل زواجها من حسام حبيب

ارتدت ملابس سوداء ورفضت الحديث مع المراسلين.. أول ظهور لـ يسرا بعد وفاة هشام سليم

رمضان 2023- أول صورة لزينة ومحمد رمضان من مسلسل "العمدة"

لا يفوتك: تحليل النغمات مع عمك البات- أفضل 10 أغاني في صيف 2022

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5