نهال ناصر
نهال ناصر تاريخ النشر: الأحد، 26 يونيو، 2022 | آخر تحديث:
تامر حسني

أعلن الفنان تامر حسني عن فكرة جديدة قرر أن يتبناها لمساعدة المرضى في مصر، وذلك تلبية لطلب اليوتيوبر حسين الجوهري، الذي ناشد تامر حسني لدعم مزاد خيري لمساعدة الطفلة رقية المصابة بمرض ضمور العضلات.

ونشر تامر حسني فيديو من لقاء اليوتيوبر حسين الجوهري في برنامج "حديث القاهرة" من تقديم خيري رمضان عبر قناة "القاهرة والناس" وكتب: يا حسين يا حبيبي أنا معاك و بدعمك وبدعم حملتك الإنسانية السامية وسلامي لصديقي وحبيبي أستاذ خيري رمضان وعندي فكرة أتمنى رعايتها ودعمها من أجل كل مريض فكره مش هتخلي مريض واحد في مصر يمد إيده لحد.

نرشح لك: أحدث ظهور لـ تيم حسن ووفاء الكيلاني في احتفاله بتخرج ابنه (صور)

undefined

وتابع: لو مليون مصري اشترك فيها هنحل أزمة الأمراض المكلفة في مصر كلها ،، مليون مصري بس من ال 120 مليون مصري هيتطوعوا على حساب معين للتبرع وهيكون في لجنة مسؤولة من جهة رسمية مسؤولة في الدولة بتقييم الحالة ماديا والمليون مشترك دول هيكونوا بيتبرعوا بشكل دائم كزكاة عنهم وعن أولادهم لخدمة مجتمع كامل وممكن نسميها مثلاً صفحة المليون أخ.


وأكمل: كل ما تظهر حالة محتاجه رقم صعب الصفحة هتدرسها وتعلن عن الحالة وتكلفتها التبرع هيبقى في حدود من20 جنيه ل 40 حسب الحاله بس ساعتها أول ما هنعلن هنجمع الفلوس في ثانية لكل المحتاجين وكل المقتدرين اللي ربنا هينور قلوبهم و هيشتركوا في الحساب ده مش هيحسوا أنهم دفعوا حاجه بس هينقذوا حياة اطفال كتير وناس كتير محتاجه، ومين عارف جايز الفكره دي تخلي مفيش ولا واحد مريض في مصر مش لاقي يتعالج وجايز المليون مشترك يكتروا، والله والله والله دي فكره بسيطه مش هتكلف حد بس هتخدم ناس كتير هتخدم بلد هتخدم كل المحتاجين و نخليهم ميمدوش ايديهم لحد يكسفهم، ربنا خلقنا عشان نساعد بعض وزي ما علمنا رسولنا الكريم .. خير الناس انفعهم للناس يعني ربنا بيحب الناس اللي بتنفع الناس وأي صدقه بتخرج من أي حد مستحيل تنقص ماله بالعكس هيضاعفها ربنا في رزقه وهيكرمه و يطهره ويرفع عنه بيها يارب الفكره دي تتحقق.

على جانب آخر، ينافس تامر حسني في موسم عيد الأضحى بفيلمه الجديد "بحبك".

بوستر تامر حسني من فيلم بحبك

وفيلم "بحبك" يخوض من خلاله تامر حسني تجربة الإخراج السينمائي للمرة الأولى، وذلك بجانب لعب دور البطولة وكتابة الفيلم، فيما تتولى شركة "تامر حسني للإنتاج" للمنتج حسام حسني المشاركة في إنتاج العمل مع شركات سينرجي، سكاي ليميت وفيلم سكوير، ويشاركه البطولة هنا الزاهد، هدى المفتي، حمدي المرغني ومدحت إسماعيل.

اقرأ أيضا:

"سلملي عليه" .. قصة الأغنية الوحيدة التي كتبتها فيروز لابنها هلي الرحباني

ريم البارودي تستعرض تاتو جديد في كتفها بفستان مكشوف الظهر

محمد دياب لـ"في الفن": حياتي إنهارت بعد الاستقالة من بنك .. وMoon Knight فتح أبواب لغيري
حنان مطاوع : بغسل الصابونة قبل الاستخدام ومستحيل أطبخ لنفسي

لا يفوتك: محمد دياب في لقاء مع في الفن يدافع عن Ms. Marvel: العنصريين منحوه تقييمات منخفضة عشان البطلة مسلمة!

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5