مي جودة
مي جودة تاريخ النشر: الجمعة، 22 أبريل، 2022 | آخر تحديث: الجمعة، 22 أبريل، 2022
دينا الشربيني

تحدثت النجمة دينا الشربيني عن نيتها في تقديم أدوار جريئة وحدودها في الأعمال، وذلك خلال حلولها ضيفة على برنامج "حبر سري" الذي تقدمه أسما ابراهيم الذي يعرض على شاشة "القاهرة والناس".

قالت دينا الشربيني: "مش لازم زيادة، مبحبش أضايق حد، في حاجة نفسي الناس تفهمها، الممثل بيمثل شخصية مش هو، فلو فيه دور الرسالة بتاعته إن حد يتعظ، فالشخصية دي لو حد وحش في الحياة، إنت بتشوفيه قدامك، وممثل بيمثله، فإنت مقتنع إن ده موجود ونهايته مش كويسة، فدي حاجة مطلوبة، دي الشغلانة، فالناس دايما بتربط إن اللي بعمله هو أنا، فلو أنا طالعة قتلت يبقى أنا قتالة قتلى؟".

وتابعت: أنا في حاجات ممكن تكون كانت جريئة بالنسبالي، جاتلي ورفضتها، ممكن وقت تاني في دور تاني عادي، مدام اللي هيتفرج عليا وقاعد مع عيلته مش هيتخدش حياءه حد هعملها، راعيت أهلي في تقديمها لبعض الأدوار الفنية.


يعرض حاليًا لدينا الشربيني، مسلسل "المشوار"، ضمن سباق مسلسلات رمضان 2022، بطولة محمد رمضان، بيومي فؤاد، أحمد مجدي، أحمد صفوت، أحمد كمال، محمود اليثي، ندي موسي، محمد عبده، كارولين خليل، ثراء جبيل، حنان يوسف، سارة عبد الرحمن، محسن منصور، وسما إبراهيم، من تأليف محمد فريد، إخراج محمد ياسين.

تدور أحداث مسلسل "المشوار"، في إطار من التشويق والأكشن والإثارة، حيث يقدم محمد رمضان دور ماهر الذي يقع في غرام وردة ويتزوجها، ويدخل محمد رمضان في مشاكل بسبب تورطه في عالم الآثار، الإ أنه يهرب ويطارده رجال الشرطة وعلى رأسهم أحمد مجدي.

اقرأ أيضا:

"عامل زي السحلية بيتأقلم مع الظروف"... رامز جلال يسخر من سليمان عيد

أشرف زكي يكشف تفاصيل خضوعه لجراحة خطيرة بالمخ : تحدثت مع الله أمام غرفة العمليات

متى تعود إيمي سمير غانم للتمثيل ؟ حسن الرداد يجيب

طه دسوقي يتحدث لـ"في الفن" عن أمنية الخروج من الكوميديا وموقفه من ظهور الـ"ستاند أب" في الدراما


لا يفوتك- أحمد خشبة لـ «في الفن»: "أول شخصية قلدتها كانت مدرس اللغة العربية .. وشهرتي بدأت من على القهوة

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5