محمد أحمد
محمد أحمد تاريخ النشر: الأحد، 20 فبراير، 2022 | آخر تحديث: الأحد، 20 فبراير، 2022
كريم الحسيني

فاجىء الفنان كريم الحسيني الجمهور بتحويل سيارته لمشروع بيع المشروبات الساخنة في الشارع.

وقدم كريم الحسيني الشكر للفنانين خلال مقطع فيديو انتشر له عبر مواقع التواصل الاجتماعي قائلا: "أشكر الجميع على المشاعر الجميلة وخاصة الفنانين اللذين عرضوا مساعدتي تقديم المساعدة لي، ولكن الحمد لله مستورة، ولكني أما فكرت أعمل المشروع دا كي لا أضطر للمشاركة في أعمال أنا غير راضي عنها مثل أفلام دون المستوى".

نرشح لك: ببدلة رقص زرقاء.. مسلسل "اللعبة" يعيد تقديم مشهد فيلم "عسكر في المعسكر"

وأضاف كريم الحسيني: "لم أتعاقد على عمل درامي أشارك به في رمضان 2022، ولكن الحمد الله مستورة ولكني قررت أن أفتتح مشروع جديد بخلاف الفن، مثل أي فنان يفتتح مشروعا جديدا مثل المقاهي أو المطاعم، وبيبقى معروف أن فيه فنان فتح كافيه وبيعد فيه".

وذكر: "لعل مشروع بيع المشروبات الساخنة في الشارع مخاطره أقل، عشان ممكن أفتح كافيه كبير ويخسر وساعتها هكون حطيت فيه مبلغ كبير جدا".

وتابع كريم الحسيني: "بشكر كل الناس اللي فكرت في حاجة خير زي دي، والناس اللي دعمتني وكانوا فخورين بيا، وناس كتير قالت كان نفسها تفتح المشروع بس مكسوفين، وأنا مش مكسوف الحمد لله الشغل مش عيب، وأعمل اللي أنت عايزة وخليك متمسك بحلمك، واللي يخليك متمسك بحلمك، وحاليًا أنا على ذمة مسرحية (زقاق المدق)، ومبسوط بيها جدًا وهنكمل في العيد تاني إن شاء الله".

واختتم كريم الحسيني: "عندي عرض (أمر تكليف) مشروع من 2018، وهنلف بيه قنا والمنيا ومحافظات تاني، ومبسوط جدًا إن العرض ده راجع، وكل الناس اللي حوالينا عارفين أن موظفين مسرح الدولة بيشتغلوا حبًا في المسرح، وبنصرف فلوس كتير أقل من اللي إحنا بناخده؛ لأننا هنعمل حاجة هتأثر في الناس بعد ما نمشي، وبشكركم على مشاعركم النبيلة".

وكان كريم الحسيني قد أعلن أول أمس افتتاح مشروع تجاري جديد وهو عبارة عن سيارة متنقلة لبيع المشروبات الساخنة، ونشر فيديو على حسابه بموقع التواصل الاجتماعي Facebook أثناء تحضيره لبعض المشروبات الساخنة وكتب معلقا: "مشروعي الجديد، الشغل مش عيب".

اقرأ ايضًا:

خاص كواليس وصور تراها لأول مرة من حلقة محمد صلاح مع إسعاد يونس .. مكان التصوير وموعد العرض

فاطمة عيد تدافع عن "طبيب الكركمين" : عالج زوجي حرام يقبضوا عليه

توني ماهر يحتفل بزواجه (صور)

تامر حسني مع هنا الزاهد في كواليس فيلم "بحبك": أنا أول من اكتشفها وهكتشفها تاني (صور)

حمل آبلكيشن FilFan ... و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/3c7eHNk

آب ستور| https://apple.co/3cc0hvm

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3wSqoRC