محمد سلطان محمود
محمد سلطان محمود تاريخ النشر: الثلاثاء، 10 أغسطس، 2021 | آخر تحديث: الثلاثاء، 10 أغسطس، 2021
دلال عبد العزيز في كواليس برنامج أنا وبنتي

كشفت المذيعة أسما شريف منير عن ذكرياتها مع الفنانة الراحلة دلال عبد العزيز، خلال استضافتها في برنامج "أنا وبنتي" الذي قدمته مع والدها الفنان شريف منير.

نشرت أسما شريف منير صورا من كواليس تصوير الحلقة، ظهرت خلالها مع والدها إلى جوار دلال عبد العزيز وميرفت أمين ضيفتي البرنامج.

نرشح لك- أول تعليق من دنيا سمير غانم بعد رحيل والدتها الفنانة دلال عبد العزيز

تحدثت أسما عن الكواليس وكتبت: "في الحلقة دي اتعلمت حاجات كتير عن الصداقة، الله يرحمها كانت صديقة بمعني الكلمة، وعرفت عنها قد أيه هي صاحبة واجب، مفيش عزاء مكنتش فيه، و عشان كده عزاءها كان مليان بناس بتدعيلها و بتحبها بجد مش واجب و خلاص".

أوضحت: "سيرتها طيبة و ده واضح جداً للكل، بناتها شبهها طيبين، كانت زوجة وأم عظيمة وست جميلة وكل الناس بتحبها، و ده كلنا عرفناه من كل الفيديوهات وكلام كل الناس عنها، كلنا هنمشي دي الحقيقية الوحيدة، لازم نفكر هنسيب أيه لما نمشي أو إزاي ممكن الواحد يسيب سيرة طيبة عشان الناس تدعيله".

اختتمت أسما شريف منير حديثها عن دلال عبد العزيز بالدعاء لها: "اللهم أرحم تلك النفس الطيبة التي فارقت الدنيا وأنتقلت إلى جوارك اللهم اجعلها في الفردوس الأعلى من الجنة. ربنا يصبر الاهل كلهم لانه وجع رهيب ووقت قصير، اختبار بجد صعب، ربنا يجبر بخاطرهم".


لا يفوتك... دلال عبد العزيز وسمير غانم ... قصة 37 عاما حب انتهت بدون وداع

اقرأ أيضا:

محمود حميدة يزور وكالة الفضاء المصرية... أملا في تحقيق أحلام أولادنا

تفاصيل خط أزياء عمرو دياب الجديد "34".. 100 منتج والأقمشة من إيطاليا

ثنائية محمود العسيلي وعلي فتح الله.. كيف تستمر شراكة فنية ناجحة لـ 15 عاما؟

ركين سعد تكشف أسباب سعادتها بالمشاركة في فيلم "العارف"