مروة لبيب
مروة لبيب تاريخ النشر: الأحد، 31 يناير، 2021 | آخر تحديث:
عبود على الحدود

فتح المخرج مجدي الهواري ألبوم ذكرياته مع فيلم "عبود على الحدود" بعد مرور 21 عاما على صدوره من خلال صورة لواحد من أشهر المشاهد الكوميدية في تاريخ السينما المصرية خلال السنوات الأخيرة.

نرشح لك: شايف نفسك خبير في "عبود على الحدود" .. اختبر معلوماتك

وعبر حسابه على Facebook، نشر مجدي الهواري صورة من الفيلم لمشهد وصول علاء ولي الدين وأحمد حلمي وكريم عبد العزيز منطقة التجنيد وكان من المقرر أن يتم تصوير المشهد بداية من تدريبات رجال الصاعقة ولكن الفنان الراحل علاء ولي الدين فاجأ الجميع بأشهر إيفيه في تاريخ السينما المصرية لذا كان القرار هو الاحتفاظ بالمشهد وتغيير البداية لتصبح من أول وصول الثلاثي وليس من بداية التدريبات".

وقال مجدي الهواري "من المواقف اللذيذة واللي فيها كمان كريزة ضحك افتكر يوم التصوير في مدرسة الصاعقة واثناء مشهد مركز التدريب كان المفروض شريف عرفه يشوف تدريبات الصاعقة علي طول وان الباص ده مجرد يوصلنا للساحة علشان نبدء التصوير بعد ماعلاء ولي الدين رحمة الله عليه قال اعلي افيه لما شاف رجال الصاعقة وهما بيتدربوا طبعا كلنا ضحكنا وقررنا ناخد المشهد من اول لحظة الوصول وليس من بداية التدريبات".

طالع أيضا: أجر أحمد حلمي في فيلم "عبود على الحدود"

وأضاف "مين فاكر الافيه ده !؟ اللي كان لازم #احمدحلمي و #كريم_عبد_العزيز يمسكوا نفسهم لان المشهد ده مينفعش يتعاد لاننا لازم نعيد كل تدريبات الصاعقة وده شيء مستحيل وكنا بدل منقول ستاتد باي كنا بنقول وقف ضحك ايه اللي قاله عبود في المشهد ده اول ماشاف تدريبات مدرسة الصاعقة !؟

اقرأ أيضا:
ابنة عمرو دياب تكشف رأيها وعلاقتها بدينا الشربيني

#افصل – لعشاق جمالات شيحة.. مجموعة مختارة من أغاني رائدة الموال الشعبي

"الأسنان" تصدر بيانًا رسميًا بشأن واقعة الطبيب المتهم بالتحرش بالفنان عباس أبو الحسن