ولاء مطاوع
ولاء مطاوع تاريخ النشر: الاثنين، 25 يناير، 2021 | آخر تحديث:
خالد عليش وميما الشامي

شارك المذيع خالد عليش، عبر حسابه على Instagram صورة جمعته بابنته بعد الخلافات التي نشبت منذ فترة بينه وبين والدتها الممثلة ميما الشامي.
"متعرفوش أنا ببيع إيه عشان بنتي"... طليقة خالد عليش تتحدث عن كواليس انفصالهما

وكتب عليش معلقًا على الصورة: "حاولت أدور على كلام كتير أكتبه على الصورة بس مالقتش عشان مش دايما الكلام بيوصف الإحساس والمشاعر، يارب احفظ بنتي وإبعد عنها كل شر وإعمل لها اللي فيه الخير ويوقف في طريقها أولاد الحلال في حياتي وبعدها إن شاء الله".

من جانبها، يبدو أن ميما الشامي طليقة خالد عليش، لم يعجبها ما كتبه والد ابنتها، حيث كتبت عبر خاصية القصص القصيرة لحسابها على Instagram، الآتي: "عمر ما كان الحب والأبوة، إن أبويا ينزل صورة لينا ويكتب بحبك، عشان الناس تقول الله ده بيحب بنته وحنين، وينسيّ الناس اللي عمله، الأبوة هي الرجولة والحب، إنك متخليش بنتك محتاجة حاجة، لا ماديا ولا معنويا".

أضافت: "الأب اللي بيربي ويكبر ويشقى ويصرف ويشيلها، مش أنسى بنتي وافتكرها كل شهر مرة، أخدها أصورها واستغلها زي ما كان بيستغل أمها، حسبي الله ونعم الوكيل في كل أب بالشكل ده، الأبوة مش سوشيال ميديا، محدش يصدق أي حاجة بتتنشر على السوشيال ميديا مش هي دي الحقيقة".


وكانت ميما الشامي قد كشفت قبل أشهر عن خلافات بينها وبين عليش، بعد طلاقهما.

كتبت ميما عبر حسابها على Facebook موضحة أن هناك أزمة بينها وبين عليش بسبب النفقة قائلة: "هو 4000 جنيه في الشهر يكفي بنت في مدرسة انترناشونال وباباها بيقبض 75000 في الشهر، ده غير الإعلانات والايفنتات وإعلانات السوشيل ميديا وطبعا أنا اللي كنت بتفق عالفلوس دي فعارفة من سنة هو كان بياخد كم... يا أما يرفع قضية آداب على أمها ؟! والله في سهرة من السهرات اللي بينزلها وليدفع فيها دة يكفي بنته".

أضافت: "لأن هو اللي خاني وضربني وكنت أنا اللي بعتذر عشان أنا اللي قصرت وهو محترم ومؤدب مع كل الناس إلا أنا ف أنا اللي مش كويسة... واخد فلوسي الراجل مش معترض على فلوسي ومعترف بيها بس مش هيدهالي غير لما أوافق على كل شروطه يا أما الجأي للقضاء".

اقرأ أيضا

تعرف على نجل حنان ترك الذي احتفلت بعيد ميلاده... كاتب ومغني راب

فيديو- "هلطش في الكل"... غادة نافع مستاءة من إسعاد يونس وصفاء أبو السعود بسبب ماجدة الصباحي

بسبب موقف إنساني... تامر حسني لـ سليمان عيد: أي حد يتشرف يخدمك