إيمان مندور
إيمان مندور تاريخ النشر: السبت، 22 أغسطس، 2020 | آخر تحديث:
عمرو محمود ياسين

علق الفنان عمرو محمود ياسين على الضجة التي أثيرت خلال الساعات الماضية، عقب حضور مؤمن زكريا لاعب النادي الأهلي لعرض مسرحية "علاء الدين" للفنان أحمد عز، وظهوره باكيا على المسرح بعد تكريمه من فريق العمل.

كتب عمرو عبر حسابه على Facebook: "في جمهور كتير النهاردة بعد صورة مؤمن زكريا مع أحمد عز بيدعيله ومتعاطف معاه ألاوية وزمالكوية، من الجمهور ده هتلاقي من وسطهم لعداد كبيرة جدا قبل كده استحلت سب مؤمن واستحلت التنمر عليه هو وغيره من الشخصيات العامة".

تابع: "بيصل السب إلى مرحلة توجيه الإهانات بالأب والأم، وأحيانا الخوض في العرض، طيب امتى نعرف إن الحياة مش مستاهله وإن محدش يستحق إننا نهينه ونجرحه قوي كده لمجرد إنه معروف أو عمله بيعرض ع الناس".

أضاف عمرو: "امتى نفرق بين النقد والإهانة، الإنسان مخلوق ضعيف جدا والله مهما بلغت قوته وشهرته، (أكيد في ناس جلدها تخين) وأكيد في ناس مجرمة، بس مش دول طبعا اللي بتكلم عنهم.. أنا بلفت نظر نفسي ونظركم إن من الضرورة دايما نحاول إننا نستبدل بداخلنا طاقة الكراهية بطاقة الحب، وإننا نغلب إحساس الرضا على إحساس الحقد والحسد".

واختتم تعليقه كاتبا: "كلنا غلابة والله.. وبجد الدنيا مش مستاهلة، نجبر بخاطر بعض أحسن والله .. وشكرا أحمد عز ومجدي الهواري على اللفته الإنسانية الطيبة".

على صعيد آخر، شارك عمرو محمود ياسين في موسم رمضان 2020 بمسلسل "ونحب تاني ليه"، من بطولة ياسمين عبد العزيز وشريف منير وكريم فهمي وسوسن بدر وإيهاب فهمي وإخراج مصطفى فكري ومن إنتاج "سينرجي".

تدور أحداث المسلسل حول "غالية" التي تتعرض لمشاكل مع زوجها المخرج المشهور فينفصلا عن بعضهما، ثم تقابل مراد صدفة في أحد الحفلات ويعُجب بها فيحاول التقرب منها لكنها تخاف من خوض تجربة عاطفية فاشلة مرة أخرى.

اقرأ أيضًا:

تفاصيل ومعلومات- فيلم "جريمة على ضفاف النيل" عن رواية أجاثا كريستي.. تم تصويره في مصر والبطلة إسرائيلية

بالفيديو- رقص يسرا وإلهام شاهين وهالة صدقي على "بنت الجيران"