هالة أبو شامة
هالة أبو شامة تاريخ النشر: الجمعة، 20 مارس، 2020 | آخر تحديث: الجمعة، 20 مارس، 2020
عبير صبري

تتواصل الفنانة عبير صبري، مع الجمهور عبر حساباتها الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي، من خلال نشر الصور والفيديوهات.

اقرأ أيضًا: بمناسبة عيد الأم… هدية محمد رمضان لوالدته

وعبر حسابها الشخصي على موقع Instagram، شاركت متابعيها بمقطع فيديو لسيدة فرنسية تتعرض للاعتداء من قِبل الشرطة، وذلك لمخالفتها الإجراءات الاحترازية الوقائية للحد من انتشار فيروس كورونا.

وعلقت كاتبة: "الناس اللي بتتصرف بإهمال وأنانية ولا مبالاة وبتستهين بأرواح الناس لازم لهم المعاملة بالحزم فعلا، ودا لازم يحصل في أي شعب مش عاوز يحترم قرارات دولته ويتحدى وينزل لغير العمل الضروري".

تابعت: "امبارح فيه كافيهات تحدت الإغلاق وخلو الزباين جوة الكافيه مع الشيشة وقفلوا عليهم من بره عشان الشرطة متشفهومش منتهى اللامبالاة من اللي قاعدين جوه، وصاحب الكافيه اللي فاكر نفسه ذكي ومعندوش ضمير لا خايف على نفسه ولا على الناس، وبيضرب بعرض الحائط أوامر السلامة من الشرطة".

انهالت التعليقات من بينها تعليقًا كتب فيه: "خليكي إنتي في العز والفلوس الكتير، في ناس مش لاقية تاكل ولازم ينزل يشتغل علشان ميموتش من الجوع مش كل الناس حالتها زيك".

فردت عليه كاتبة: "بس يا حقود يا حسود، ربنا يبعتلك اللي يبص في رزقك ويخليك تفقده، أنا بنزل أشتغل زي كل الناس، حاسب ربنا بقى يا حقود على رزقه للناس".

يشار إلى أن عبير صبري تشارك يسرا في بطولة مسلسل "دهب عيرة" الذي من المقرر عرضه في رمضان 2020.

المسلسل من بطولة جومانا مراد، وحلا شيحة، وهنادي مهنى وخالد أنور ومن تأليف أحمد عادل، إخراج سامح عبد العزيز، وإنتاج العدل جروب.

اقرأ أيضًا:


بمجموعة فواكهة... عبير صبري تحارب كورونا


صورة- هدية يسرا لـ عبير صبري في عيد ميلادها


*