رحيم ترك
رحيم ترك تاريخ النشر: السبت، 21 سبتمبر، 2019 | آخر تحديث:
هنا الزاهد

تتواجد حاليا الفنانة هنا الزاهد داخل المستشفى بعد تعرضها لوعكة صحية أثناء قضائها شهر العسل مع زوجها أحمد فهمي.

وحول تفاصيل حالتها الصحية قالت الفنانة نهال عنبر رئيسة اللجنة الصحية بنقابة المهن التمثيلية لـFilFan.com:"تواصلت مع والدة هنا الزاهد وأكدت إنها تتواجد في المستشفى بسنغافورة حاليا وممنوعة من الطعام تماما وتخضع للعلاج بالمحاليل الطبية".

وتابعت: "هنا دخلت المستشفى وهي تعاني من الالام شديدة ووضعت تحت الملاحظة لمدة 3 أيام، ويتواجد معها زوجها أحمد فهمي".


وفي أول تعليق لهنا الزاهد في أعقاب تعرضها لوعكة صحية نشرت دعاء الشفاء " اللهم اشفيني فأنت القوي لا شافي سواك اللهم أنت أعلم بوجعي..رب اشفيني شفاءا لا يغادر سقما عاجلا أم أجلا، اللهم اخرج كل سوء ومكروه من جسدي".


وكان فهمي قد نشر صورة لهنا وهي في المستشفى عبر حسابه على Instagram، وعلق عليها "عمة انا مليش فى الحركات البيئة زى دى خالص ولا عمرى كنت هجيب سيرة ولا انزل صور زى دى و بقالى شوية بهزر مع صحابى الزماكاوية عالماتش .. بس احنا برا مصر انا و هنا و بقالنا يومين بنروح لدكاترة عشان هنا تعبانة و دلوقتى رحنا لتالت مرة عشان تعبت تانى جدا .. بجد فى ناس مركزة اوى اوى اوى معانا لدرجة ان فى مهرجان (مش الجونة) كان من كام يوم مبيسءلوش اى حد من الزملا عن الجائزة اللى واخدها لا بيسالوهم عننا و عن الفرح و عن تدخلى فى شغل هنا و الغريب ان فى بعض الزملاء خاضو فى حياتنا الشخصية .. بجد شكرا جدا لكل الناس اللى فرحنالنا من قلبها و ربنا يديمكو نعمة .. أما بجد اللى مركزين ارجوكوا الحياة مش ناقصة .. احنا فى شهر العسل و بايتين اهو فى المستشفى".

وعاد فهمي بعدها بساعات بسيطة ليحذف الصورة.

جدير بالذكر أن أحمد فهمي وهنا الزاهد احتفلا بزفافهما في الأربعاء 11 سبتمبر الجاري.

حضر الحفل عدد كبير من النجوم منهم أحمد عز وكريم عبد العزيز وإسعاد يونس ومحمد هنيدي وسمير غانم ودنيا سمير غانم وزوجها رامي رضوان وأحمد حلمي وياسر جلال وفتحي عبد الوهاب وأكرم حسني ويوسف الشريف وعمرو يوسف وماجد المصري ومحمود عبد المغني وأشرف عبد الباقي ونجوم مسرح مصر وغيرهم من النجوم، والإعلامية منى الشاذلي وعدد من نجوم كرة القدم.

اقرأ أيضا

صورة- هنا الزاهد تتعرض لوعكة صحية أثناء شهر العسل

أول تعليق لهنا الزاهد بعد تعرضها لوعكة صحية في شهر العسل