ترك اللعب لأجل الصلاة... نجم الأهلي السابق يدافع عن يوسف الشريف

ترك اللعب لأجل الصلاة... نجم الأهلي السابق يدافع عن يوسف الشريف

إيمان مندور | في الأخبار،حياة المشاهير
يوسف الشريف يوسف الشريف
دافع وائل رياض نجم النادي الأهلي السابق، عن الفنان يوسف الشريف بعد الانتقادات التي وجهت له بسبب تصريحاته عن رفض المشاهد الساخنة.

اقرأ أيضا: نسميه التوبة؟!... خالد سرحان يهاجم محمد أنور ويوسف الشريف

كتب وائل عبر حسابه على Facebook:"والله حصل: زمان وأنا ساكن في مدينة نصر كانت بتربطني صداقة قوية أوي بيوسف الشريف، المهم كنا بنتمرن سوا في الچيم ومرة واحدة وإحنا بنتمرن أذان العصر أذن راح قاطع التمرين وقالي تعالي نصلي قولتله يا بني ماهو لسه بدري ولما نخلص تمرين هيبقي في وقت كبير فاضل علي المغرب يعني مفيش مشاكل".

تابع: "المهم قالي (لا خير في عمل يلهي عن الصلاة) وفعلا روحنا نصلي ومن ساعتها والموضوع ده مش بيروح من دماغي، ليه بقول كده دلوقتي علشان عايز أقول إن يوسف الشريف محترم وخلوق من زمان أوي مش وليد الصدفة، رأيه لازم يُحترم حتى لو انت مش مقتنع بيه، بالتوفيق يا يوسف واستمر".

صورة

كان يوسف الشريف قد صرح في برنامج "مساء dmc"، قائلا: "في قيود أنا بحطها لنفسي زيادة عن أي حد تاني، ودي حقيقة حتى لو وصلت لدرجة العقود.. دي حقيقة بقالها 10 سنين أو أكتر، ده من بعد فيلم هي فوضى، بدأت أفكر بالطريقة دي.. دي حرية شخصية طالما مبضرش حد.. أنا مبستريحش لو بقي فيه مشاهد ساخنة أو فيها قبلات.. دي قاعدة بطبقها على نفسي بس.. بدأت أحط قيود لأن قبل كده في منتجين اتفقت معاهم على ده ووقت التنفيذ غيروا كلامهم".

تابع: "وهنا أنا لا أزايد على زملائي أو إني أحسن منهم، بالعكس كلهم ليهم الاحترام ومنهم من يقدمون أعمالا محترمة دون أن يتعمدوا هذه الطريقة.. عشان بس الكلام ميتفهمش إني بزايد عليهم أو بقول إني أحسن منهم.. خالص".

اقرأ أيضا:


بسبب عبلة كامل .. أحلام نقع في خطأ غير مقصود

رسالة مؤثرة من سعد الصغير لجمهوره

إيمان مندور

7/1/2020 10:24:27 AM

https://www.filfan.com/

2004-2020 © FilFan.com يتم تطويره وإدارته بواسطة

clicking on ".search-btn" adds class "open" on "#search-overlay" clicking on ".close, .confirm" removes class "open" on "#search-overlay" clicking on ".social-btn" adds class "open" on "#social-overlay" clicking on ".close" removes class "open" on "#social-overlay"