رامي إمام يستعيد ذكريات كليب "آهة"... "أول مرة أقف ورا كاميرا"

رامي إمام يستعيد ذكريات كليب "آهة"... "أول مرة أقف ورا كاميرا"

هالة أبو شامة | في الأخبار،موسيقى وحفلات تاريخ النشر: الأثنين ، 13 يناير 2020 - 22:46
رامي إمام رامي إمام
اعتاد المخرج رامي إمام، مؤخرًا، التواصل مع الجمهور بمشاركتهم أخباره ويومياته، عبر حساباته الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي، من خلال نشر الصور والفيديوهات.

اقرأ أيضًا: بمناسبة عيد ميلادها... مشوار درة في 20 صورة

نشر إمام، عبر حسابه الشخصي على موقع Instagram، فيديو كليب قديم بعنوان "آهة" للفنانة شيماء سعيد، استعاد من خلاله ذكريات وقوفه وراء الكاميرا لأول مرة.

وعلق على الفيديو الذي نشره كاتبًا: "فيديو كليب آهة، لـ شيماء سعيد، إنتاج ٢٠٠٠، أول فيديو كليب ليا في حياتي، كان سنة ٢٠٠٠ وكنت أول مرة أقف فيها ورا أي كاميرا، تم ترشيحي للكليب ده من خلال الأستاذ مدحت زكي، الله يرحمه، رئيس قطاع الإنتاج في التلفزيون في الوقت ده، بعد ما جه واتفرج علي مسرحية بودي جارد علي المسرح، وقاللي ساعتها عينك حلوة، عايزك في فيديو كليب لبنت لسه طالعة جديد اسمها شيماء سعيد".

تابع: "وأنا طبعًا ما صدقت، وكانت البداية الحمد لله، عاوز أشكر كل اللي ساعدني في الكليب ده وطلعه بالشكل ده، وبالإمكانيات دي، اللي قد تبدو بدائية جدا دلوقتي، لكن ساعتها كانت طفرة، كلمات الشاعر الكبير بهاء الدين محمد، تلحين الموسيقار الكبير الراحل رياض الهمشري، توزيع الموسيقار الفذ طارق مدكور، مدير التصوير عاطف مهدي، وإنتاج صوت القاهرة".

View this post on Instagram

اول فيديو كليب لي في حياتي 😍😍 كان سنة ٢٠٠٠ و كنت اول مرة اقف فيها ورا اي كاميرا 🎥 تم ترشيحي للكليب ده من خلال الأستاذ مدحت ذكي ، الله يرحمه ، رئيس قطاع الانتاج في التلفزيون في الوقت ده .. بعد ما جه و اتفرج علي مسرحية بودي جارد علي المسرح و قاللي ساعتها " عينك حلوة .. عايزك في فيديو كليب لبنت لسة طالعة جديد اسمها شيماء سعيد " وأنا طبعًا ما صدقت 😃😃 و كانت البداية ... الحمد لله 🙏🏻عاوز اشكر كل اللي ساعدني في الكليب ده و طلعه بالشكل ده و بالإمكانيات دي ، اللي قد تبدو بدائية جدا دلوقتي .. لكن ساعتها كانت طفرة 😀😀كلمات الشاعر الكبير بهاء الدين محمد - تلحين الموسيقار الكبير الراحل رياض الهمشري - توزيع الموسيقار الفذ طارق مدكور - مدير التصوير عاطف مهدي و انتاج صوت القاهرة #فيديوكليب #آهة #سنة٢٠٠٠ #شيماءسعيد#musicclip #videocli#year2000 #newbeginnings #director

A post shared by Rami Imam (@ramimam) on



على صعيد آخر، انتهى رامي إمام، مؤخرًا، من تصوير مسلسل "فلانتينو"، الذي يقوم ببطولته الفنان عادل إمام، والذي من المقرر عرضه في موسم رمضان 2020.

مسلسل "فلانتينو" بطولة عادل إمام، داليا البحيري، ودلال عبد العزيز، وعمرو وهبة، ورانيا محمود ياسين، وبدرية طلبة، وهدى المفتي، وسليمان عيد، وحمدي الميرغني، وعدد كبير من الوجوه الجديدة، وتأليف أيمن بهجت قمر، وإخراج رامي إمام.

محمد

اقرأ أيضًا:
فيديو- رامي إمام يشتكي حمدي الميرغني لابنته تمارا

"اللي يعيش ياما يشوف"... رامي إمام يروي تجربته مع أحد مطاعم باريس


هالة أبو شامة

https://www.filfan.com/

2004-2020 © FilFan.com يتم تطويره وإدارته بواسطة

clicking on ".search-btn" adds class "open" on "#search-overlay" clicking on ".close, .confirm" removes class "open" on "#search-overlay" clicking on ".social-btn" adds class "open" on "#social-overlay" clicking on ".close" removes class "open" on "#social-overlay"