حكم قضائي يلزم أحمد عبد الله محمود بدفع نفقة شهرية لسارة نخلة

حكم قضائي يلزم أحمد عبد الله محمود بدفع نفقة شهرية لسارة نخلة

هالة أبو شامة | في الأخبار،حياة المشاهير تاريخ النشر: الثلاثاء ، 31 ديسمبر 2019 - 19:15 | آخر تحديث: الثلاثاء ، 31 ديسمبر 2019 - 19:16
أحمد عبد الله محمود وسارة نخلة أحمد عبد الله محمود وسارة نخلة
تحرص الفنانة سارة نخلة، على التواصل بشكل دائم مع الجمهور بمشاركتهم أحدث أخبارها الفنية والشخصية، عبر حساباتها الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي، من خلال نشر الصور والفيديوهات والتدوينات.

شاركنا في اختيار أفضل نجوم السينما لعام 2019

وعبر حسابها الشخصي على موقع Facebook، شاركت نخلة متابعها بتدوينة، أكدت من خلالها حصولها على حكم قضائي يلزم الفنان أحمد عبد الله محمود، بدفع نفقة شهرية لها قدرها 10 آلاف جنيه، حيث كتبت: "شكرا للقضاء المصري العادل النزيه شكرا للمستشار عاصم قنديل، حكمت محكمة الأسرة بنفقة زوجية بمبلغ ١٠ آلاف جنيه شهريا قابلة للزيادة مع الاستئناف".

تابعت: "يعني دلوقتي كل شهر بيعدي بعشر آلاف جنيه، دا بس عشان اللي يحاول يمرمط وحدة ويسيبها متعلقة على ذمته وسنتين ونص ما صرفش عليها مليم وسايبها لأهلها يصرفوا عليها، دا غير الحكم النهائي بالسجن سنتين بسبب فلوسي اللي واخدها مني ومش عايز يرجعها، ودا غير انه هربان طبع، (أرجوكم يا بنات أرجوكم ما تتنازليش عن حقوقك وما تتكسفيش تطلبي حقك، عشان اللي كلوا حقنا ما اتكسفوش وهم بياكلوه )".

أردفت: "وبعد إذنكوا مش عايزين كلام من بتاع العشرة يا سارة والعيش والملح عشان شبعنا كلام من بدري تعالوا عيشوا مكاني أو انزلوا جلسة من جلسات محكمة الأسرة في عز الحر في رمضان وأنا عندي تصوير وعايزة الحق المحكمة والحق أكل عيشي وهو عايش حياته عادي وبيتوعدلي هو وأمه وكل شوية يعملولي قواضي جديدة وأطلع براءة منها.. جربوا تعيشوا مكاني بعدين اتكلموا يحيا العدل وتحيا مصر".

محمد

على صعيد آخر، قررت سارة نخلة، مؤخرًا، رفع قضية خلع على زوجها الفنان أحمد عبد الله محمود، وأوضحت عبر حسابها الشخصي على موقع Facebook، أنها رفعت قضية خلع وتنازلت عن كافة حقوقها الزوجية مقابل حصولها على الطلاق، حيث قالت: "الله تعالى قال تسريح ٌ بإحسان وأنا بقالي سنة ونص متمرمطة عشان أحصل على التسريح دا ولكن اضطريت للخلع عشان أنا خلقت حرّة ومش ممكن حد يستعبدني أو يمرمطني وعشان العشرة والعيش والملح".

اقرأ أيضًا:
تأييد حبس أحمد عبدالله محمود سنتين لصالح زوجته سارة نخلة
سارة نخلة ترفع قضية خلع على زوجها أحمد عبد الله محمود



هالة أبو شامة

12/31/2019 7:16:33 PM

https://www.filfan.com/

2004-2020 © FilFan.com يتم تطويره وإدارته بواسطة

clicking on ".search-btn" adds class "open" on "#search-overlay" clicking on ".close, .confirm" removes class "open" on "#search-overlay" clicking on ".social-btn" adds class "open" on "#social-overlay" clicking on ".close" removes class "open" on "#social-overlay"