ردود أفعال الفنانين على أزمة محمد صلاح

ردود أفعال الفنانين على أزمة محمد صلاح

إيمان مندور | في تقارير،حياة المشاهير تاريخ النشر: الأربعاء ، 25 سبتمبر 2019 - 11:47 | آخر تحديث: الأربعاء ، 25 سبتمبر 2019 - 11:47
تفاعل النجوم مع أزمة صلاح تفاعل النجوم مع أزمة صلاح
جدل كبير أثير على مواقع التواصل الاجتماعي بسبب قيام اللاعب محمد صلاح المحترف في صفوف فريق ليفربول الإنجليزي بتعديل معلوماته الشخصية على حسابه في Twitter، وحذف ما يشير إلى وجوده في المنتخب.

تزامنت خطوة صلاح مع نشر الاتحاد الدولي لكرة القدم نتائج التصويت الخاصة بأفضل لاعب في العالم لعام 2019، وظهر فيها عدم تصويت ممثلي مصر له. (لمزيد من التفاصيل)

تفاعل عدد من المشاهير مع الأزمة وأعلنوا دعمهم لصلاح، وانتقادهم للاتحاد المصري لكرة القدم بسبب ما حدث.. نستعرض أبرز تعليقاتهم فيما يلي:

أحمد السعدني


انتقد الفنان أحمد السعدني ما حدث لمحمد صلاح كاتبًا عبر حسابه على Twitter: موضوع صلاح ده بجد محبط ومقرف سواء حدث عن طريق السهو أو متعمد زي ما قال الأخ دانيال ده مش مجبر اختار صلاح لأ حضرتك احنا اللي مش مجبرين إنك تمثلنا اصلاً جتها نيله اللي عايزه خلف.. كلمة أخيره لصلاح اسم بلدك لازم يرجع ينور التويتر بتاعك تاني".





حسن الرداد


هاجم الفنان حسن الرداد الممثل الإعلامي لمصر في التصويت للجائزة والذي لم يعطي صوته لصلاح، كاتبًا عبر حسابه على Twitter: "في صحفي كدة ماعرفش حاجة عنه ومش عايز اعرف، كان بيصوت فى جائزة #the_best، وحضرته اختار مانيه ثم رونالدو وأخيرا محمد صلاح، عايز اعرف أنت مصري ازاى عشان ماتختارش ابن بلدك اللى هو مكسر الدنيا، ده مصرى زيه زيك يا جهبز، مش عارف دى نفسنه ولا ايه. ماتزعلش يا صلاح".





نبيل الحلفاوي


الفنان نبيل الحلفاوي برر رد فعل صلاح في التعبير عن ضيقه، كاتبًا عبر Twitter: "محمد صلاح معذورفي التعبيرعن ضيقه بحذفه لصفته كلاعب في المنتخب من الBio.. وإن كنت أرى أن Bio أي لاعب يكفي فيه الإشارة لناديه لأنها الصفة الأكيدة إلى حين الانتقال لناد آخر. أما كونه في المنتخب فهو احتمال إلى أن ترسل قائمة المنتخب رسميا.. صلاح معذورلأن عدم إرسال التصويت هو قطعا مقصود".





رامي جمال


دعم الفنان رامي جمال اللاعب محمد صلاح، مبررًا حقه في الغضب لما تعرض له، كاتبًا: "أنت الفخر وأنت معنى الطموح وأنت الأمل موصلتش غير بمجهودك محدش دعمك غير أهلك ورغم كده وصلت ما شاء الله قلوب كتير من العالم بقت معاك وأغلب المصريين معاك اعمل لنفسك ولبلدك ومتستناش رد.. العشم بيزعل وحقك تزعل بس مفيش وقت غير للنجاح ربنا معاك".





مصطفى بسيط


كتب الفنان مصطفى بسيط عبر حسابه على Twitter: "إن لاعب مصرى يوصل للعالمية دى حاجه مش هتحصل غير كل ١٠٠ سنه يقوم سعتك بغرورك وحقدك ونفسنتك ما تصوتش لابن بلدك؟!؟ الموضوع ده بجد محتاج تحقيق حصل كده ليه و لمصلحه مين؟ هما بجد الناس دى؟! محمد صلاح حقه يزعل وبلاش مقارنه بين صلاح وتريكه اتحاد فاشل وناس فشله وحقد فى كل مكان".




اقرأ أيضا:


شريهان عن محمد صلاح: حاجة تشرف

لماذا شبّهت أصالة نفسها بمحمد صلاح؟

إيمان مندور

9/25/2019 11:47:58 AM

https://www.filfan.com/

2004-2020 © FilFan.com يتم تطويره وإدارته بواسطة

clicking on ".search-btn" adds class "open" on "#search-overlay" clicking on ".close, .confirm" removes class "open" on "#search-overlay" clicking on ".social-btn" adds class "open" on "#social-overlay" clicking on ".close" removes class "open" on "#social-overlay"